onsdag den 2. november 2011

Le Bistro Gourmand (Nice, Frankrig)


Restaurant: Le Bistro Gourmand
Hjemmeside: http://www.lebistrogourmand.fr/

Vi fandt dette sted på tripadvisor og syntes, at det lød som et godt sted. Vi havde dog ikke booket det hjemmefra og kunne derfor kun få en frokost tid.

Vi valgte begge tre retter fra a'la carte menuen, selvom de havde en super billig 2 retters frokost menu. Vi ved jo ikke lige hvornår vi kommer tilbage til Nice - eller gør vi?

Inden vores retter fik vi lidt brød med en artiskok og trøffel creme.


Som forret fik jeg en reje ravioli med skaldyrs sovs og basilikums olie. Dette var en dejlig blid og samtidig smagfuld ret, som jeg klart kan anbefale.


Og Sebastian fik fois gras med melon, rosmarin og noget sprødt. Jeg fik en smagsprøve, og det virkede som en solid sammensat fois gras ret, jeg gerne prøver en anden gang.


Til hovedret fik jeg andebryst med figen, ruccola salat, honning sovs og en pommes anne ved siden af.


Og Sebastian fik oksefilet med sauce bordalaise og fløde kartofler ved siden af.


Begge hovedretter var simple, solide og havde en skøn smag. Anden jeg fik er nok det bedste andebryst, jeg har fået. Både fordi, at den var stegt perfekt og fordi, at kødet havde en fantastisk kvalitet. Kartoflerne jeg fik til var også "to die for".

Til dessert fik jeg en Grand Marnier souffle. Jeg er normalt ikke til souffle'er, men efter at have læst på tripadviser, at de skulle være helt fantastiske her, måtte jeg prøve den. Og jeg blev absolut ikke skuffet. Den nærmest smeltede på tungen og smagen var sødlig men med en skarp kant fra Grand Marnier'en.


Og Sebastian fik en pære dessert med karamel, vanilje is og saltet smør.


Le Bistro Gourmand er den eneste restaurant i Nice, jeg med 100 % sikkerhed kan sige, at vi vender tilbage til, næste gang vi er i Nice. Og Sebastian har allerede sagt, at næste år på hans fødselsdag, da vil han til Nice igen. Han bestemmer altid stedet på vores oktober tur - fordi han har fødselsdag i den måned, og så bestemmer jeg til August. Så jeg må bare håbe, at han ikke ændrer mening inden næste oktober.

Ingen kommentarer: