mandag den 14. november 2011

Acquamarina

Restaurant: Acquamarina

Jeg besøgte Acquamarina for første gang med min veninde Katrine en fredag aften.

Vi fik deres 7 retters menu med vinmenu, som bestod af:

Crostini med torsk, kapers, tomat og persille olie.
Dette var en udmærket lille appetizer til at starte vores middag.

Råmarineret hellefisk med citron, olivenolie, appelsin og urter.
Faktisk er jeg ikke helt sikker på, at dette var hellefisk. Det var det, der stod på menuen, men da de serverede den, sagde de "swordfish" - altså sværdfisk. Men hvad det end var for en fisk, så smagte den godt.

Toscansk fiskesuppe med tomater, blåmuslinger, hvid fisk og jomfruhummer.
Suppen sagde mig ikke så meget.

Hjemmelavet økologisk pasta med svampe sovs.
Dette var en udmærket pasta, men jeg kan bedre lide en mere cremet svampesovs til pasta.

Guldbars med linsecreme, årstidens grønt og timian kviste.
Dette var klart aftenens bedste ret i mine øjne. Fisken var perfekt stegt med dejligt sprødt skind og saftigt fiskekød. Og selvom, at jeg havde været skeptisk overfor linser som tilbehør, viste de sig at smage lækkert. Normalt kan jeg ikke lide linser, men disse var så bløde i konsistensen, at det helt ændrede smagen og konsistensen i forhold til de linser, jeg har fået andetsteds.

Dagens udvalg af økologiske oste med mandler og krydret marmelade.
Oste udvalget var udmærket, og den krydrede marmelade, som smagte meget af wasabi, var et interessant tilbehør.

Babà med limoncello smag og en let flødeskum.
Dette er den bedste babà, jeg nogensinde har fået, og det var klart fordi de havde brugt limoncello, som er en favorit hos mig. Det gav kagen en dejlig svampet og let syrlig smag.

Vinmenuen var udmærket til retterne.

Vi havde en hyggelig aften på Acquamarina, men stedet egner sig nok bedre til en romantisk parmiddag. Nu er Sebastian ikke så glad for fisk, så jeg tog min "romantiske" middag med min veninde istedet :)

Ingen kommentarer: