lørdag den 26. november 2011

Jacobsen

Restaurant: Jacobsen
Hjemmeside: http://www.restaurantjacobsen.dk/Forsiden.html

Vi besøgte restaurant Jacobsen for første gang i sidste måned, hvor vi fik deres 5 retters menu:

Paneret rødtunge med fennikel og dild olie
Forskellige arter kål med hjemmelavet pølse
Dansk landand med selleri, tyttebær, kartofler og morkel sovs
3 slags danske oste fra Arla Innovation
Æbleskiver med skovmærke og brændte æbler

Den panerede rødtunge var en fantastisk ret! Kålretten var en ok ret, men indeholdt for mange ingredienser. Anden var i min mening skuffende, mest fordi, at der var mindst 5 ingredienser for meget heri, heribland asken kartoflerne var vendt i, den mystiske sprøde selleri og pestoen i bunden. Sebastian er knap så hård i vurderingen af denne ret, og det var først, da jeg remsede de 5 ingredienser op, at han ville give mig ret i, at retten var lidt rodet. Osten var udmærket men kunne have haft et bedre tilbehør. Desserten var ok, men ikke noget særligt, og har i min mening ikke meget med æbleskiver at gøre.


Alt i alt er vi skuffede over Jacobsen, og jeg tvivler på, at vi vender tilbage. En ret var fantastisk og resten var enten middelmådige eller desideret skuffende.

Ingen kommentarer: