onsdag den 9. november 2011

Al Mercante

Restaurant: Al Mercante
Hjemmeside: http://www.al-mercante.dk/

Dette var vores første besøg på Al Mercante. Stedet ser meget lille og ubetydelig ud udefra, men når man kommer ind, ser man, at det bare er baren, der vender mod vejen, og længere inde har man restauranten med hyggelig italiensk udseende og stemning.

Vi startede med at dele 3 anti pastis. Et udvalg af skinker og pølser, en Papa Al Pomodoro, som bestod af tomat sovs og bøffel mozzarella samt Baccalá, som bestod af to klump lun finthakket klipfisk med lidt salsa og sprøde kartoffel chips.


Og herefter fik vi to pasta retter, som vi delte halvvejs. Den ene var en græskar risotto med kammuslinger og kyllingskind, og den anden var en pasta parpadelle bolognese med okse, croutoner og frisk oregano. Risottoen var lækker, men bolognesen var desværre for tør til at være særlig god.


Til hovedret fik jeg en andebryst med pølser på and og sort trøffel og urter, jordskok puré, ristede svampe og rødbede sirup. Dette var klart aftenens bedste ret.

Og Sebastian fik grisefillet med braiseret kæbe, sprød svær og en lun salat på bladselleri, fennikel og æble. Han var ikke imponeret over denne ret, og efter et bid må jeg nok give ham ret. Jeg tror dog, at denne ret kunne blive meget bedre med noget andet grønt som tilbehør.


Vi havde en god aften på Al Mercante, men skal jeg være helt ærligt, havde jeg forventet mig mere af stedet. Vi kommer nok ikke tilbage. Jeg vil dog ikke desideret fraråde folk at tage hertil, da jeg nemt kan forestille mig andre være rigtig glade for stedet. Den får jo også rigtig gode anmeldelser andre steder

2 kommentarer:

Fru Nielsen sagde ...

Anti pastis? Er du imod Pastis? det er ellers en herlig drik! Antipasti hedder det - eet ord og er allerede i flertal!
Papa al pomodoro = Pave i tomatsovs! PAPPA al pomodoro - tak! Og pappaen bestod af tomat sovs og bøffel mozzarella...hvad var sovsen lavet af? Og VAR der virkelig bøffel i? (det er der i hvert fald ikke i originalopskriften og mozzarella ej heller) TOMATSOVS og BØFFELMOZZARELLA - tak!Kartoffelchips, pastaretter, græskarrisotto, jordskokpuré, rødbedesirup osv. osv. PLEASE!!!

Fru Nielsen sagde ...

Je kan, ved gennemlæsning af din blog, se at du (og mange andre) har et generelt problem med sammensatte ord...prøv at kigge lidt her:http://www.fiduso.dk/?page=skraekeksempler - håber det kan hjælpe lidt, for det forstyrrer altså læseoplevelsen helt enormt.