mandag den 14. november 2011

Casa d' Antino

Restaurant: Casa d' Antino
Hjemmeside: http://www.casadantino.dk/

Casa d' Antino er en søster restaurant til La Buca, som vi var meget glade for ved sidste besøg. Modsat La Buca, der ligger på Frederiksberg og er lidt besværligt at komme til, ligger denne meget centralt, og det er nemt at komme dertil. Stedet har en hel anden stemning end La Buca, der havde en meget hyggelig og autentisk stemning. Denne er mere moderne og mini-hip i udseende og betjening.

Vi endte med at bestille 2 forretter og 2 hovedretter, hvor vi delte begge halvvejs. Og derefter sluttede vi af med hver vores dessert.

Forretterne var:

Pocheret æg med Karl Johan svampe og parmesancreme.

Antipasti misti

Begge forretter var lækre og originale. 

Den pocherede æg var dog ikke nem at dele, da den var blevet lidt kølig i den tid, det tog mig at spise min halvdel af antipasti'en. Den smagte dog stadig skønt.

Antipasti misti bestod af italiensk kødbolle i tomatsovs, vitello tonnato (kalvekød med tunsovs), bagt aubergine med ost, kammusling med pancetta og jordskok creme og en slags spinat æggekage. Dette var en dejlig udvalg i forhold til den klassiske antipasti, der primært består af skåret kød.

Hovedretterne var:

Oksehaleragout i barolo vin med en safran risotto.
Ravioli med ricotta, parmesan og græskar.

Og begge hovedretter var meget smagfulde og delikate. Oksehalerne var super møre og faldt nærmest fra hinanden af sig selv, og ravioli'en er den bedste, jeg har fået i Danmark. Eneste minus var safran risotto'en, som jeg syntes smagte lidt for meget af safran, men det er en personlig præference.

Til dessert fik jeg:
Ricotta soufflé med brombær sorbet.

Og Sebastian fik:
Tiramisú.

Og jeg kan ikke lide kaffe, så disse delte vi ikke.

Desserterne var begge udmærket, men samtidig må jeg sige, at forretterne og hovedretterne klart er stedets styrke, og jeg kunne nemt havde undværet disse desserter.

Der er ingen tvivl om, at vi vender tilbage til Casa d' Antino. Vi skipper nok desserten næste gang, men resten af maden er klart et besøg eller flere mere værd.

Ingen kommentarer: