mandag den 7. november 2011

Grønbech & Churchill

Restaurant: Grønbech & Churchill
Hjemmeside: http://www.gronbech-churchill.dk/

Menuen bestod denne aften af:

Fillet af vesterhavs rødspætte i en floralsk vineagrette serveret med vinterkål

Braiseret roseval kartoffel farseret med kalvehaler serveret med sky på sorte trompet hatte, skum på lagret parmesan og flager af brændt brød

Bryst af fasan med citron, urter, vinterløg, ristet boghvede og en cremet sauce

Honning syltet pære og pastinak serveret med sorbet af råmælk og kakao oblater


Maden var udmærket med nogle fantastiske tiltag, hvor kartoffelretten med de farserede kartofler og det skønne tilbehør var aftenens absolutte højdepunkt.

Til alt det lækre mad fik vi en vinmenu, der bestod af:

Blanco Nieva, Pie Franco 2010
Domaine Bernollin, Bourgogne Blanc, Sous La Roche 2008
Fontodi, Chianti Classico 2007
Domaine Sarda-Mallet, Le Sarret, Rivesaltes 2000

, som var en god vinmenu til prisen. Alle var interessante og klædte hver deres ret.

Til maden fik vi serveret 3 slags brød henover aftenen. Den første var min favorit; et lyst, blødt og solidt brød med en godt lag kraftig smagende lakrids omkring og fennikel på toppen. Det jeg især godt kan lide ved dette brød er, at lakrids smagen er rigtig god til at fremhæve smagen af vinene vi fik. Brød nummer to var af samme type men med ingefær og kommen - denne var vi ikke så glade for. Og brød nummer tre var en minitoba brød af den mere almindelige slags. Denne var Sebastian glad for at se, da han ikke kunne lide de to første.


Vi synes stadig, at Grønbech & Churchill er en interessant restaurant. Sidste gang beskrev jeg retterne som simple - det syntes jeg ikke, at de er mere. De er stadig gode og originale, men simple er de ikke. Jeg tror, at restauranten lidt mangler at finde sit ståsted, og jeg tror, at når de først har fundet denne, så vil de først blive rigtig gode. Og hvilken stil jeg bedst kan lide, den simple fra forrige besøg eller denne mere komplicerede - jeg er faktisk ikke helt sikker. Kartoffel retten fra denne gang er absolut den bedste ret, jeg har fået på stedet, men som samlet oplevelse tror jeg alligevel, at det simple indtryk fra sidste besøg vinder.

Ingen kommentarer: