tirsdag den 5. oktober 2010

Gordon Ramsey at Royal Hospital Road (London)

Restaurant: Gordon Ramsey
Hjemmeside: http://www.gordonramsay.com/royalhospitalroad/

Vi har længe gerne villet besøge Gordon Ramsey's hoved restaurant. Men det har været nærmest umuligt at få et bord, da det krævede at man bookede et helt bestemt antal dage i forvejen og at man var tidlig nok på den til at bordene ikke var revet væk allerede. Nu er de dog kommet på bedre tanker og bruger online booking som så mange andre steder og vi fik et bord til frokost blot nogle uger i forvejen.

Sebastian fik til forret en langtidsbagt pied de cochon (grise fødder), presset sammen med lag af ham knuckle (grise kno) og stegt på panden serveret med et pocheret æg og hollandaise sovs. En virkelig smagfuld ret og skulle jeg komme tilbage til restauranten må jeg prøve min egen portion af denne ret.

Og jeg fik en salat på grillet og marineret blæksprutte med chorizo, citron, grønne oliven og salsa verde. En interessant ret men ikke en jeg nødvendigvis behøver at smage igen.
Til hovedret fik Sebastian en lagret bøf grillet og serveret med kartofler, knoglemarv, rodfrugter og rødvins sovs.
Og jeg fik en saftig gris med blodpølse, Morteau pølse, sprødt pancetta, røget "bacon", karameliseret æble og choucroute. Jeg elskede denne ret. En dejlig saftig choucroute på hvidkål med en blanding af smagful kød til. Nærmest en forfinet udgave af den kålret fra restaurant Alsace som jeg så godt kan lide. Dette var absolut højdepunktet for mig på denne frokost.
Til dessert fik Sebastian en banan parfait med passionsfrugt og is på saltet karamel
Og jeg var mere i humør til en osteudvalg.
Efter menuen fik vi lidt sødt. Først kom et træ med kugler af sølvfarvet hvid chokolade med fyld af en mere kraftig blød og mørkere chokolade.
Og derefter en skål med tøris med kugler af hvid chokolade fyldt med jordbær is. Nok den bedste søde snack jeg længe har fået.
Der var intet på Gordon Ramsey der skuffede men .... 3 michelin stjerner? Det er lidt overvurderet i mine øjne og tager man prisen i betragtning er der mange andre steder jeg hellere vil besøge igen. Som f.eks. den i skal høre om næste gang :)

Ingen kommentarer: