lørdag den 31. maj 2008

gode gamle ALSACE

Restaurant: Alsace Pris: 1150 kr. for to personer
Alsace har en speciel betydning for os min kæreste og jeg. Vi besøgte restauranten første gang på vores anden date og har siden da besøgt den flittigt. Nu er vi godt bekendte med menu kortet og ved hvad de især er god til; consommé, kantareller (kun i sæson), fisk og meget andet. Vi besøger den ikke så tit længere, da der er så meget andet vi også vil prøve og Alsace har vi mere end prøvet :) Alligevel sker det at en af os for lyst til en af de gamle kendinger fra Alsace. Denne gang var det Sebastian, der havde brug for en omgang fois gras.
Vi startede med en portion fois gras hver efterfulgt af en skålfuld consommé som en lille anden ret. Consomméen var lækker som altid og også fois gras'en var god. Eneste ulempe ved at spise fois gras på restaurant er at man som regel kan lave det ligeså godt selv.
Som hovedret fik jeg deres kålret: Choucroute alsacienne og bestilte den som en lille feminin anretning, da jeg af erfaring ved at det er mere end rigeligt. Kålen er let syrlig - de laver den selv. Og som tilbehør var der to typer svinekød og to typer pølser. Den ene pølse er lidt for røget til mig, så den fik Sebastian som en snack efter at han havde spist hans egen ret. Resten af retten var fantastisk som altid og det bliver ikke sidste gang at jeg bestiller den.
Sebastian fik stegt kalvemørbrad med nye kartofler , hvide og grønne asparges og sovs med morkel og portvin. Jeg fik naturligvis et bid og kan sige at det smagte lækkert.
Alt i alt en god aften. Jeg vil give besøget 4,3 (ud af 5) i karakter og Sebastian giver den 4,1. Jeg vil anbefale restauranten til alle der har lyst til fransk mad, en god bøf, kål, fisk og kantareller når de er i sæson.

Ingen kommentarer: