onsdag den 28. maj 2008

FIAT

Restaurant: Fiat Pris: 684 kr. for to personer Hjemmeside: http://www.f-i-a-t.dk/
Første gang vi spiste på Fiat var mest fordi vi ikke kunne få bord på cafe Quote, som ligger lige ved siden af. Siden da har vi været der nogle gange og har helt klart fået vores favoritter på deres menu kort. Sebastian er fan af deres pizza med "Salsiccia Napoli picante – pecorino – braiseret sortkål – basilikum" og jeg er fan af deres forret med Skinke San Daniele samt en pizza de havde med marineret lam, aubergine og blommesovs. Min favorit pizza har de dog taget af menuen igen :(
Denne gang spiste vi der en søndag aften. Det viste sig heldigvis ikke at være nødvendig at bestille bord en søndag - nok en god ide en lørdag aften, der har de mere travlt. Vi fik kun to rette; pasta som forret og pizza som hovedret. Bemærk at pasta retterne ikke er store nok til at kunne være et helt måltid. De er mere en forret i størrelse eller måske en mellemret, hvis man er meget sulten.
Til forret fik jeg en pasta; "Tagliatelle – vinterspinat – ricotta – pancetta" og Sebastian fik "Gnocchi – braiseret lammebov – rosmarin – mild hvidløg". Min pasta var mild og udmærket selvom ricotta osten gav sovsen en meget sær struktur, dvs. det skilte. Sebastians gnocchi var til gengæld rigtig lækker. Lammeboven var mør og meget smagfuld og gnocchi'ene var stegt let sprøde. Jeg fik naturligvis et par smagsprøver. Eneste minus ved denne ret var at den havde været bedre som en større hovedret med flere gnocchi.
Til hovedret fik vi begge pizza; jeg fik pizza med "Grillet aubergine – artiskokker – tomat – parmesan" og Sebastian fik pizza med "Lam – taggiascha oliven - treviche – pecorino – rosmarin". De var begge udmærket men ikke så gode som vores favoritter. Jeg var først lidt skeptisk over min, da det viste sig at der var rucola salat på. Jeg havde netop ikke valgt pizzaen med skinke, da der var rucola salat på, men det viste sig at salaten var lækker ovenpå den varme pizza.
Alt i alt en god aften. Det var rart at finde ud af at det var så nemt at få en bord søndag aften. Det kunne vi godt finde på en anden gang vi ikke gider at lave mad. Jeg vil give dette besøg på Fiat karakter 3,9 (ud af fem) - knap så god som andre gange vi har besøgt stedet. Sebastian giver den 4,3 - mest pga. hans forret mistænker jeg :)

Ingen kommentarer: