fredag den 3. april 2009

Saa Hvidt

Restaurant: Saa Hvidt
Hjemmeside: http://www.saahvidt.dk/

Jeg besøgte dette sted for første gang i går. Jeg tog ingen billeder, så jeg vil ikke skrive et særligt langt review. Alligevel skal i lige have mit helheds fornemmelse af dette sted.

Maden er god men jeg har set det hele før bare i andre og bedre varianter på restauranter som Noma, Geranium og måske Herman. De kan klart lave mad men de har ikke rigtig fundet deres eget ben at stå på og inspirationen fra Noma var derfor meget tydelig. Bedste ret denne aften var en ret der lignede en skovbund, igen noget jeg har set på Noma, men Saa Hvidt brugte ristet rugkerner eller måske rugbrødskrummer til at opnå samme effekt af jord som Noma får med deres malt, og det syntes jeg var et overraskende lækkert valg. Generelt var deres brug af rugbrød i maden interessant også i andre retter.

Vin menuen derimod var rigtig lækker og uden sikre og kedelige valg. De løb chancer med nogle af vinene, der var specielle i smag, og alligevel ramte de plet hver gang for ikke nogen ved bordet var utilfreds med vinene.

Jeg vil anbefale dette sted til alle der ikke har prøvet Noma men gerne vil og ikke kan få bord eller ikke har råd. Har i råd og kan få et bord så tag på Noma i stedet :) Det er de ekstra penge værd.

Jeg vil ikke udelukke at jeg kunne finde på at besøge stedet igen, men er heller ikke sikker.

Ingen kommentarer: