tirsdag den 24. marts 2009

Lækkert Thai på Khun Juk

Restaurant: Khun Juk
Jeg besøgte stedet med en veninde tirsdag aften og stedet blev fyldt i løbet af aftenen, så jeg er glad for at jeg havde fået bestilt et bord. Stedet er lille, hyggelig med en meget privat stemning. Flere af gæsterne kaldte ejeren ved navn (”Khun Juk” selvfølgelig) og man fik derved klart en fornemmelse af at en stor del af gæsterne var stamkunder. Og det kan jeg ikke betænke dem i;  for de laver virkelig god Thai mad på dette sted.
Vi startede med at få en lille appetitvækker; en reje toast med en sød og stærk chili sovs over. Klart den friskeste og lækreste rejebrød jeg har fået.

Vi valgte herefter deres menu, som bestod af forret, suppe, hovedret og dessert, hvor man havde mulighed for at vælge anden suppe eller hovedret fra a la carte menuen. Vi ændrede suppen men beholdt hovedretten.

Forretten bestod af flere små thaipas, som de kalder dem. En slags Thai Tapas så navnet passer udmærket. Den bestod bl.a. af nogle thai frikadeller; en klassisk og en med rejer, en svamp med fyld og en forårsrulle med hel reje. Alt var lækkert og velsmagende.

Inden hovedretten fik vi en stjernesuppe med andebryst. Vi valgte denne fordi den lød usædvanlig og vi havde lyst til lidt mere end en klassisk Tom Yam. Suppen var rimelig sød og som forventet helt anderledes end de typiske Thai supper. En virkelig delikat suppe jeg uden tvivl vil vælge igen.

Til hovedret fik vi langtidsstegt poussin serveret med grøntsagsrulle, ris pyramide og en velsmagende rød karry. En velstegt fugl med skønt tilbehør, der klart kan anbefales.

Til dessert fik vi en tallerken med frisk mango, Thailandsk pandekage, is, jordbær og 4 thailandske frugter heriblandt min ynglings frugt Rambutan.

Vi havde en rigtig lækker aften på Khun Juk og jeg har allerede aftalt at tage derhen igen; både med min kæreste og veninden jeg besøgte stedet med denne aften, så jeg ender nok med at blive endnu en stamkunde af stedet :)

Ingen kommentarer: