søndag den 26. april 2009

En hel ny Vespa

Restaurant: Vespa
Hjemmeside: www.cofoco.dk
Jeg har besøgt Vespa 5 eller 6 gange nu og har kunnet lide deres koncept fra starten, selvom de missede med nogle af deres retter. Og nu har de så lavet helt om i konceptet. Der er stadig tale om simpelt, smagfuld og billig mad men oplevelsen er en hel anden. Man får nu maden i tre serveringer frem for de fem man fik før.
Vi fik først 9 små antipasti; 2 slags pølse, en skinke, brød med champignon, 2 slags ost, en fyldt peberfrugt, en kold pasta salat og en salat af tomat og mozzarella ost. En lækker og smagfuld blanding af antipasti. Jeg kunne især godt lide de fyldte peberfrugter, som var bagte med en fyld af skinke. Og også den kolde pasta salat var god med fyld som peberfrugt, kapers, rødløg, courgette og ost.

Hovedretten var lam med asparges, oliven og tomater serveret med en blød polenta. Lammen var dejlig mør men faldt ikke helt i min smag, da jeg ikke er så glad for sorte oliven og jeg tror kødet må have været tilberedt med oliven da selve kødet også smagte heraf. Sebastian syntes at det var en dejlig ret og jeg er overbevist om at jeg ville have nydt den mere hvis det ikke havde været for mit problem med oliven.

Desserten bestod af tre små desserter; en tiramisu, en panna cotta og en chokolade kage med jordbær. Alt sammen virkelig lækkert, selv tiramisuen spiste jeg det meste af. Normalt vil jeg slet ikke røre noget der har kaffe i sig men denne smagte så godt at jeg blot undlod laget der smagte af kaffe. Chokolade kagen var kraftig og havde en bund der mindede om kiks, og jeg syntes derfor at kagen mindede meget om den kiksekage vi nogen gange fik da jeg var barn.

Vi havde en dejlig aften på Vespa. Jeg kunne godt lide stedet som det var før men synes alligevel at ændringen de har lavet er god. Stedet er nu mere en slags mini version af famo og l’altro. Ikke helt så god som disse to steder (nok mest fordi jeg savner de varme pasta retter) men nu skal man også tage prisen i betragtning og nogen gange har man lyst til noget mindre og mere simpelt i det italienske køkken og så er Vespa et oplagt sted at besøge nu.

Ingen kommentarer: