onsdag den 21. januar 2009

Ricemarket

Restaurant: Ricemarket Hjemmeside: http://ricemarket.dk/ Vi har prøvet Ricemarket tre gange nu og stedet har virkelig imponeret mig. De laver i min mening byens anden bedste Thai mad kun overgået af Kiin Kiin. Ricemarket ejes dog også af de samme som Kiin Kiin så madens kvalitet og smagfuldhed kom ikke bag på mig. Som forret er min favorit blevet indbagte blæksprutte ringe med et dyp af chilli mayo. Denne ret er så helt fantastisk sprød og lækker at jeg allerede har fået den to gange og sikkert ender med at vælge den næste gang igen. Til hovedret har jeg prøvet tre forskellige retter og alle var lækre. Sidste gang fik jeg grøn karry med alt grøn fra havet som havde grøntsager, rejer, blæksprutte og en hvid fisk i sig. Den var lækker og tilpas stærk.
Første gang fik jeg nudler med store rejer og avokado. En mild og afrundet ret. Jeg kunne især godt lide avokadoen i retten. Det er sjældent man ser varme retter med avokado i og jeg var dog også lidt skeptisk i starten – lige indtil jeg tog første bid.
Min favorit var nok skært oksekød med østerssovs og grøntsager. Den var både sød pga. østerssovsen men havde samtidig nok chili i sig til at blive godt stærk. Jeg har desværre ikke et billede af denne ret. Jeg kan klart anbefale alle der kan lide asiatisk mad til at prøve dette sted og da mange allerede har forelsket sig i dette sted er det nok en god ide at bestille bord til om aftenen. Til frokost er det stadig ikke et problem at få bord.
Og så lige et sidste tip; deres drinks er virkelig lækre og deres mohito er frisk nok til at kunne drikkes til maden.

1 kommentar:

foodMAD sagde ...

Jeg ELSKER simpelthen også Ricemarket! Husk at afprøve "sofa-bordene" i bunden af lokalet. De er fantastiske til en romantisk middag, eller bare en tøse-hygge middag, hvor man kan snakke om det meste uden at sidebordet følger med :)
Men stemningen ved de ordinære borde er også bare super fed på den der lidt NY-agtige måde. Og så er maden bare fabelagtig!Jeg fik kylling med cashew og soja sidst, og den kan klart anbefales!