onsdag den 21. januar 2009

Famo 51

Restaurant: Famo 51 Hjemmeside: http://www.osteriafamo.dk/omfamo51.html Endnu et dejligt besøg på Famo 51. De forstår virkelig at leve op til vores forventninger og det var meget overraskende så anderledes deres antipasti misto var denne gang. Jeg tænkte ellers efter de sidste to besøg, at det var rigtig lækkert men at der ikke var meget variation. Men ved denne besøg 5 måneder senere er alle de lækre anti pasti’er helt anderledes og ikke på en dårlig måde. Vi startede med lidt ost og pølse samt noget baccala af torsk – en slags klipfisk. Klipfisken var her den største overraskelse; mild, saftig og smagfuld. Og herefter fik vi dampede og kolde blomkåls buketter med en sovs på mayo og ansjos. En overraskende lækker ret og Sebastians favorit denne aften.
Næste ret kom lidt bag på mig. Jeg hørte ikke helt hvad tjeneren sagde da hun kom med den og forventede egentlig at det var tomat på toppen men det var tartar i stedet. En ukompliceret kugle af tatar ovenpå en cecina af kikærter.
Min favorit anti pasti denne aften var et stykke italiensk salsicca pølse med den italienske kåltype cavolo nero. Denne urøgede og saftige pølse var rigtig lækker.
Inden pasta retterne fik vi en kikærtesuppe m. muslinger. Den var ok men vil nok være bedre for en der er lidt gladere for kikærter end mig.
Første pasta ret var en ravioli med torsk, chili og citron. Det var udmærket at prøve en frisklavet ravioli men jeg tror faktisk at jeg foretrækker den vi selv køber i magasin.
Næste pasta ret var en picci pasta med kanin ragout. Picci pastaen var ret tyk men uden en hård midte som det tit sker med tykke pastaer og kanin ragouten var dejlig smagfuld. Min anden favorit denne aften.
Hovedretten var svinekrone med kartofler og rødløg. Dette er helt klart den saftigste og lækreste stykke svinekød jeg nogensinde har fået. Jeg ville ønske at jeg kunne opnå samme kvalitet.
Til dessert fik vi en klassisk panna cotta med en syrlig hindbær kompot. Simpelt og lækkert.
Alt i alt en dejlig aften som vi klart vil gentage.

Ingen kommentarer: