torsdag den 21. april 2011

Smørebrød på Aamanns

Restaurant: Aamanns
Hjemmeside: http://www.aamanns.dk/

Endelig fik vi taget os sammen til at komme ud og spise smørrebrød. Vi besøgte Aamanns til frokost en skærtorsdag.

Jeg fik dagens 3 udvalgte smørrebrød, der denne dag bestod af:

Kartoffel, estragoncreme, rogn og kørvel
Æg, rejer, mayonnaise, karse
Braiseret svinebryst, hjerte salat og tranebær pure

Det var lidt en blandet fornøjelse, hvor stykket med svinebryst klart var den bedste. Det sprøde hjertesalat og smagfulde tranebær gav det fede svinebryst en dejlig smag. Stykket med æg og rejer var også ok, men jeg fandt kartoffel maden ret kedelig.

Og Sebastian fik Aamanns tatar:

Rørt okse tatar med sprød kartoffel, cornichoner, kapers og sennepcreme.

Jeg fik en smagsprøve af Sebastians tatar, og det smagte virkeligt lækkert. Dog kan jeg ikke forestille mig, at skulle spise en hel portion af det.

Jeg er ikke sikker på, at vi vender tilbage til Aamanns. Jeg kan godt lide ideen med smørrebrød, men der må bare være nogen, der kan gøre det bedre end her. Og helst et sted, hvor man selv vælger, hvilke stykker man vil have.

Er der nogen, der kan anbefale nogle smørrebrødsteder?

Ingen kommentarer: