tirsdag den 9. juni 2009

Khun Juk

Restaurant: Khun Juk
Lidt billeder og kort review af Khun Juk.

Vi startede med et rejebrød, der var varm og lækker.

Til forret valgte jeg avokado ruller med papir tynde rispandekager fyldt med rejer og krabbe med chilidressing og grillede rejer. De grillede rejer var helt fantastiske men ellers syntes jeg nok at de Thaipas jeg fik sidste gang var bedre.

Sebastian fik spyd af kylling saté serveret med frisk papaya salat.

Derefter fik vi hver en suppe inden hovedretten. Jeg fik en suppe med stjernesuppe med and. Den samme som jeg valgte sidste gang.

Sebastian valgte derimod den mere traditionelle Tom Kha Kai suppe; en cremet kokos suppe med lime, krydderier og kylling. Denne mindede en del om de Thai supper jeg selv laver, alligevel lidt bedre og jeg kan godt finde på at vælge den næste gang.
Til hovedret fik jeg stegt andebryst serveret med lidt grønt, rodfrugt chips, en pyramide af ris og sovs af rød karry.

Og Sebastian fik kyllingebryst med ris, grøntsager, rodfrugt chips og rød karry sovs.

Begge hovedretter smagte godt, jeg var dog lidt skuffet over hvor meget retterne lignede hinanden både disse to og hovedretten fra sidste gang. Men det var måske min egen skyld; at vi fik bestilt meget ens retter. Næste gang vil jeg prøve at bestille noget helt andet.

Vi havde et hyggeligt besøg og jeg vil sandsynligvis vende tilbage en anden gang.

Ingen kommentarer: