lørdag den 16. august 2008

mere FIAT

Restaurant: FIAT Pris: 1260 kr. for 4 personer Hjemmesider: www.f-i-a-t.dk Vi besøgte Fiat med min far og stedmor en skøn lørdag. Vi sad helt alene ude i gårdhaven, da alle andre gæster sad ude foran restauranten i solen. Vi fik hver en forret og en hovedret. Og lige en advarsel; deres pasta retter er nu til frokost store nok til at være en hovedret i sig selv. Både min stedmor og Sebastian klarede dog både pasta ret og Pizza. Jeg fik til forret grillet asparges med Coppa (Capicola), en typisk italiensk ”cold cut” lavet af grisens skulder og en parmesan zabalione, som er lavet af parmesan rørt op med pisket æg og fløde. En virkelig lækker og meget smagfuld ret. Kan du ikke lide parmesan skal du ikke bestille denne ret, da parmesanen smager meget igennem i denne ret. Til hovedret fik jeg pizza med masser af parmaskinke, syltede dadeltomater, merian og rucola salat. En ny favoritpizza. Sebastian fik til forret en tagliatelle med muslinger, parmaskinke og chili. Jeg smagte den naturligvis men var ikke så imponeret. Nu er jeg heller ikke så meget til muslinger. Til hovedret fik han pizza med pancetta, kartofler, ristede pinjekerner og marscarpone. Den var udmærket men ikke så god som min pizza. Sebastian kunne godt lide den men jeg tror at det blev lidt for meget med pancetta på en hel pizza. Min stedmor fik til forret Spaghettini med tigerrejer, tomat, oliven og basilikum.
Og til hovedret en pizza med Salsiccia napoli picante (en krydret italiensk pølse), pecorino og basilikum. Min far fik til forret en skinke san daniele med charentaise melon og basilikum. Og til hovedret en Spaghettini med kongekrabbe, ramsløg og parmesan. Både far og min stedmor var imponeret af deres mad.
Da vi skulle til at betale virkede Fiat’s computer ikke og vi fik gratis kaffe mens vi ventede. Vi havde en hyggelig frokost og jeg er glad for at have fundet en ny favorit pizza efter at de fjernede min tidligere favorit ret fra deres menu.

Ingen kommentarer: