torsdag den 14. august 2008

COFOCO

Restaurant: Cofoco Pris: 2110 kr. for 4 personer Hjemmeside: www.cofoco.dk Vi besøgte Cofoco en lørdag aften med min far og stedmor. Min far og jeg valgte kammuslinger til forret. De blev serveret kolde ovenpå en cremet avokado sovs, med lidt tomat, løg og grønt til og sidst men ikke mindst nogle flager af bagt parmesan. Jeg synes normalt at kammuslinger smager bedst når de er varme og frisk stegte. Men alligevel var disse kammuslinger nogle af de bedste jeg har fået. Sebastian og Karin valgte begge terrinen, der var lavet af fois gras og små stykker af and. Terrinen blev serveret med friske hindbær og lidt smulder af pain d’ epice. Retten smagte udmærket, jeg fik naturligvis et bid, men jeg syntes at kammuslingerne smagte bedre. Til hovedret fik min stedmor og jeg kalveentrecote med kartoffel pure, små stegte kartofler, perleløg, brøndkarse og en sovs med sommertrøffel. Kalven var let rosa, meget mørt og havde en let røget smag som passede godt med det lækre tilbehør. Sebastian fik en hel stegt poussin med kartoffel pure, majs, estragon, kantareller og en let og lækker sovs. Den hele poussin havde en god wow effekt, da den blev serveret, og jeg var med det samme jaloux over at det ikke var mig der skulle have den. Smagen var også god men ikke bedre end min kalv, så jeg har det fint med at det ikke var mig der skulle spise fuglen med kniv og gaffel. Men måske skulle jeg prøve at lave en herhjemme engang hvor vi rigtig kunne få fingrene i det :) Far fik rokke med blomkål, salturt og kapers. Hans kommentar; ”Den var god”! Til dessert fik min far og jeg koldskål med blåbær og hjemmelavede kammerjunkere. Denne ret var ok men lettere skuffende. Jeg elsker koldskål, men jeg må nok erkende at jeg bedst kan lide den jeg selv laver. Sebastian og min stedmor fik en french toast, der nærmest var blevet til en chokolade brownie med yoghurt iscreme og store kirsebær som tilbehør. Denne ret smagte lækkert og var langt bedre end min kedelige koldskål.
Til alt det lækre mad fik vi en flaske hvidvin, en Reinhold Haart, Riesling Spätlese, Piesporter fra 2004. En let og sød vin vi får har prøvet. Og derudover fik vi et par vin pr. glas.
Vi havde en hyggelig aften med lækkert mad. Betjeningen var venlig og præcis. Eneste kritikpunkt var at støjniveauet var lidt højt og jeg havde svær ved at høre hvad der blev sagt til tider. Alligevel er jeg ikke i tvivl om at jeg skal tilbage til Cofoco en dag.

Ingen kommentarer: