søndag den 10. november 2013

Luksus brunch på Nimb Bar

Restaurant: Nimb Bar
Hjemmeside: http://www.nimb.dk/da/bar/luksus+brunch/

Sidste søndag spiste Sebastian og jeg luksus brunch med Katrine på Nimb Bar. Det er en hel anden oplevelse at spise brunch i en bar i bløde tilbagelænede sofaer. Det havde både sine fordele og ulemper. Jeg syntes, at Katrine sad lige lovlig langt fra os. I starten af brunchen var det ikke så stort et problem, da lydniveauet var lavt, men senere kom der et lidt større selskab i nabo lokalet, og det blev lidt sværere at tale sammen. Samtidig virkede det bare også lidt sært, at Sebastian var lige ved siden af mig på samme sofa, og Katrine havde sin helt egen sofa på den anden side af bordet. Jeg vil derfor ikke anbefale stedet til 3 personers brunch men mere til blot 2 eller måske 4 personer. Det var desuden rart og hyggeligt med sofaer men ikke så praktisk, når man rent faktisk spisede.

Brunchen bestod af fire serveringer samt en buffet. Også dette havde sin fordel og ulemper. Det er jo altid dejligt at blive forkælet, men det kunne være lidt af et problem at time det med buffeten, og så var der ting i buffeten, jeg gerne ville have prøvet, men som jeg simpelthen ikke havde plads til. Jeg tror jeg ville foretrække, at der bare var buffeten og så med ala carte tilvalg med æg og lignende.

Serveringerne bestod denne dag af:
1 glas champagne
Øster, urteolie og sellerisaft
Rogn, blomkål, pomelo og trøffel
Croissant, boller, marmelader, chokoladecreme og sprøde flager med trøffel og foie gras cremer.
Pocheret æg, kål, beurre blanc og bacon.



Og i buffeten kunne man bl.a. få:
Surmælksprodukter med müsli og syltede bær
Lune pølser, grøntsags cassoulet og ande confit
Små desserter, hjemmebag og frugt

Bedste servering var klart æggeretten, der smagte virkelig lækker. Jeg ville ønske, at den var blevet serveret varm, men måske ville den havde været mindre god så - det er svært at sige.

De sprøde flager med de to slags cremer var også rigtig lækker, men østers og rogn kunne jeg godt havde undværet. Desuden passede menuen ikke med, hvad jeg kunne se online, og derfor var nogle af serveringerne og lidt af buffeten skiftet ud med andre ting, som måske stadig var godt, men bare ikke hvad jeg havde håbet på.

Jeg kan ikke udelukke, at vi vender tilbage en anden gang - jeg kan godt lide brunch. Men der er nok andre steder, vi vil prøve af først.

Ingen kommentarer: