fredag den 22. marts 2013

Tilbage på Lumskebugten

Restaurant: Lumskebugten
Hjemmeside: http://www.lumskebugten.dk/

Sidst vi besøgte Lumskebugten var under "Copenhagen Dining Week", og jeg var langt fra begejstret for oplevelsen - maden var ok, men jeg følte mig ikke ordentligt behandlet. Deres madstil faldt dog i Sebastians smag, og vi blev derfor enige om at give den en ekstra chance. Det kunne jo være, at det bare var pga. Dining ugen, at det gik galt sidst.

Vi besøgte stedet sidste lørdag og dette var vores oplevelse.

Det første jeg fik øje på, da jeg kom ind i restauranten, var hadebordet i gangen. Det var dog heldigvis ikke der, vi kom til at sidde, og faktisk fik de slet ikke brug for gangbordene denne aften. Betjeningen var også bedre, og vigtigst af alt maden var virkelig skønt og interessant.

Til forret fik jeg sprøde kyllingevinger, bløde snegle og spæde gulerødder i en tæt sky på persille og hvidløg. Og Sebastian fik en tatar med tørret gedeost og blegselleri. Sebastians tatar var ikke noget særligt, men min ret var skøn - især med lidt ekstra salt, og det rå persille fjernet. Skyen af hvidløg og persille generede mig heldigvis ikke.

Til hovedret fik jeg stegte kalvebrisler med porrer, rodfrugter, persillerodspuré og kapersmarinade. Det var mange overvejelser der gik ind i at vælge denne ret. Jeg elsker brisler, når de er rigtigt lavet, men ofte skuffer de. Derudover var dette første gang, jeg fik det som en hovedret, og jeg var bange for, at det ville blive for meget. Heldigvis var de skønt tilberedte og smagte rigtigt godt med det valgte tilbehør.

Og Sebastian fik Boeuf i bourgignonsauce med champignon, bacon og kartoffelmos. Dette var skønt rødt kød med masser af smag og et godt tilbehør.

Og til dessert fik jeg en passionsfrugt tærte med en intens chokolade is, og Sebastian fik en Banoffee tærte serveret med en vanilje is. Begge desserter var lækre.


Der er ingen tvivl om, at dette besøg var langt bedre end vores sidste. Maden var mua. Sebastians tatar virkelig dejlig. Det er udfordrende retter, uden at det bliver for sært. Generelt syntes jeg, at maden var undersaltet, men det gør mig intet, når der er salt på bordet, som der er på denne restaurant. Faktisk syntes jeg, at det er et klogt valg selv at lade gæsterne bestemme saltniveauet i maden.

Vi havde i alt en dejlig aften, og jeg kan nemt forestille mig, at vi vender tilbage engang. Måske til sommer, så vi kan gå en tur langs vandet også.

Ingen kommentarer: