lørdag den 2. marts 2013

Skøn smørrebrød på Schønnemann

Restaurant: Schønnemann
Hjemmeside: http://www.restaurantschonnemann.dk/

For ca. en måned siden gik vi forbi Schønnemann i det håb, at de måske havde et ledigt bord til frokost. Det havde de slet ikke, sagde de forundrede tjenere. Næste uge ringede jeg så for at bestille bord til en lørdag frokost, og det viste sig, at næste ledige bord om lørdagen var 3 uger hen. Så får man virkelig store forventninger, når et smørrebrødsted kan være så populær. Jeg fik at vide i telefonen, at de anbefalede at booke bord tre uger før, hvis man ønskede en lørdag, eller en uge før, hvis man bare ønsker bord til en hverdag.

Stedet er rustik og gammeldags på dansk manér. Det ligner lidt en forfinet bar fuldt proppet med stole. Betjeningen er venlig, præcis og effektiv, og jeg tænker at det samme nok gælder køkkenet. Maden kom i hvert fald hurtig ud - et stykke af gangen.

Jeg fik
Fiskefrikadeller med tatar sovs.
Hønsesalat serveret med bacon og asparges på ristet brød.

Og Sebastian fik

Stjerneskud med dampet og friteret fiskefillet, rød og hvid mayonnaise, rejer og kaviar og serveret på ristet franskbrød.
Tatar "Michel Roux Jr." style rørt med cognac og serveret med pocheret æg, sennepmayonnaise, høvlet peberrod og stegt rugbrød.


Det var nogle gode og store stykker, hvor jeg især var glad for mine fiskefrikadeller, hvorimod jeg havde foretrukket, at hønsesalaten var lidt mere krydret. Sebastian var også tilfredse med hans, men havde nok bestilt nogle lidt for komplicerede stykker, jeg tror for eksempel, at han bare foretrækker en klassisk fiskefillet fremfor denne mega stjerneskud.

Næste gang vi besøge stedet, vil jeg have deres pariserbøf og måske endnu en fiskefrikadelle eller en tartelet, som jeg så sidemanden få, hvor de serverer det som en "fyld selv" tartelet. Vi havde egentlig håbet på at have plads til tre stykker, men to er faktisk lige tilpas, og Sebastian, der fik nogle endnu større stykker, blev faktisk rigelig mæt.

Ingen kommentarer: