onsdag den 14. september 2011

Pied a Terre (London)

Restaurant: Pied a Terre
Hjemmeside: http://www.pied-a-terre.co.uk/home

Jeg vil ikke skrive et fuldt review over Pied a Terre denne gang, da jeg har gjort dette før, men i skal naturligvis ikke snydes for mine billeder samt en kort konklusion af aftenen.

Vi fik tasting menuen og startede med lidt appetizers.

Fritterede risottokugler med røget ost
kammusling
fois gras mousse
fin torske mousse


Og herefter startede menuen.

Salat af "Salcombe Bay" krabbe med avocado guacamole og melon suppe
Pande stegt kammusling med artiskok, iberisk skinke og citron
Stegt fois gras med ærter, "coco" bønner og en consommé på røget ål
Pandestegt helleflynder med en krabbe hale og en puré på sød hvidløg
Hjorte fillet med snegle, appelsin blomkål og rødvins reduktion

Udvalg af to slags oste og kiks


Jordbær og yoghurt mousse med basilikums is
Hvid chokolade creme brulée med hindbær og en is lavet med citronblade


Aftenens højdepunkt var klart fois grasen, der mindede meget om den fois gras ret, vi fik sidste gang, men som måske var mere fantastisk endnu. Jeg er lidt skeptisk over, at da tjeneren spurgte til vores favorit ret, da sagde han, at denne var lavet af den tidligere chef kok - de har åbenbart fået ny. Dette vil sikkert betyde, at madstilen vil ændre sig på stedet, men altså, den var godt nok vores favorit, men alt andet var også lækkert, så det vil ikke undre mig, hvis stedet kan beholde momentum. Jeg må dog lige huske at undersøge, hvor den gamle kok er blevet af - det kunne være godt at vide.

Ingen kommentarer: