søndag den 18. september 2011

7 Park Place (London)

Restaurant: 7 Park Place
Hjemmeside: http://www.stjamesclubandhotel.co.uk/en/menus

Dette var vores første besøg på 7 Park Place, og vi havde ingen anelse om, hvad vi kunne forvente.

Vi fik en 2 rettes frokost menu på dette besøg. Som sagt havde vi lavede mange bookninger på denne London besøg, og vi ville derfor ikke spise for meget på hver sted.

Vi fik først en tigerreje i sød og stærk tomat sovs som appetizer.


Til forret valgte Sebastian en fois gras mousse med vilde svampe. Det var en interessant måde at få mousse på, hvor moussen fyldte hele bunden af tallerkenen. Den havde klart været flydende på et tidspunkt og derefter måske stivnet med husblas eller noget lignende. Jeg fik en mundfuld, og den smagte mild og dejligt.


Og jeg fik en hummer risotto med basilikums olie til forret. Det var en dejlig let og velsmagende ret.


Og til hovedret fik Sebastian en confiteret andelår med pocherede blommer.


Og jeg fik en stegt slethvar med grøntsager, røget laks og citron vinaigrette.


Da vi først ankom til dette sted og kunne se, at deres reservations bog kun indeholdt 4 bookninger til denne frokost, og da vi blev ledt ind til vores bord i et fornemt men nærmest klublignende rum, var jeg lidt skeptisk og tænkte noget i retning af: "sjove omgivelser, men jeg tvivler på, at vi får de store kulinariske oplevelser her". 

Jeg tog fejl i stor stil. 

Maden var pragtfuld, og så tror jeg endda, at det ville have været bedre endnu, hvis jeg havde fået Sebastians retter. Jeg havde med vilje udeladt disse retter, da jeg ikke mente, at jeg havde plads til de tungere retter.

Jeg ved ikke, om vi kommer tilbage til 7 Park Place, men jeg håber det - om ikke andet så til endnu en frokost. Min eneste kritik af stedet er, at jeg syntes, at betjeningen var lidt for snobbet i det.

Ingen kommentarer: