tirsdag den 30. august 2011

Nose2Tail

Restaurant: Nose2Tail
Hjemmeside: http://nose2tail.dk/

Dette var vores første besøg på Nose2Tail. Stedet ligger på flæsketorvet i kødbyen i en kælder der mest af alt ligner en slagterhal - og sikkert også har været det engang. Stedet er rustikt og simpelt og på trods af lyddæmpere i loftet meget larmende, når der er fyldt op, hvad det heldigvis ikke er hele tiden.

Vi fik til forret et stort bræt med diverse lækkerier; skiver af skinke og pølse, øl/chili pølser, presset grise terrin og 3 slags ost med lidt sennep og syltede agurker til. Det var alt sammen meget velsmagende.

Vi fik desuden to slags brød med smørelse til brættet.


Til hovedret fik vi rullesteg af gris med en sammenkogt "ting", der bl.a. indeholdt linser, kød fra griseskanken og grøntsager. Retten havde en fantastisk intens smag, og som tjeneren sagde inden vi valgte retten; "den er ikke for fedtforskrækkede mennesker".


Til dessert fik Sebastian stikkelsbær-fool med sprødt.


Og jeg fik koldskåls-panna cotta med hyldebær gelé, mandler og knuste kammerjunker.


Begge desserter var originale og velsmagende.

Vi en dejlig aften på Nose2Tail med skøn mad, og jeg kan klart anbefale stedet til alle, der kan lide simple og kraftige kød retter.

3 kommentarer:

Mette79 sagde ...

Hej Bitten

Da jeg skal til Stockholm til foråret og godt kunne tænke mig at spise på Matbaren, ville jeg høre dig om du vil oplyse prisniveauet på restauranten?
Det ville hjælpe mig meget :)
På forhånd tak!

Mvh Mette

Bitten sagde ...

Retterne koste 85-300 svenske kroner stykket (måske 200 kr. gennemsnitlig), så det kommer meget an på, hvilke retter man vil vælge samt hvor mange.

Jeg syntes klart, at det var pengene værd:)

Mette79 sagde ...

Hej Bitten

Det lyder jo heldigvis meget overkommeligt.

Mange tak for hjælpen.

Mvh Mette