mandag den 27. juni 2011

The Red Box

Restaurant: The Red Box
Hjemmeside: http://www.theredbox.dk/

Jeg besøgte The Red Box en fredag aften sammen med en gruppe veninder. Den har længe stået på Sebastians og min ønskeseddel, og nu fik jeg altså endelig mulighed for at få prøvet den.

Vi startede med at få lidt snacks; en chili marineret kinaradisse samt en friteret kugle af blæksprutte og peanuts med en hoison sovs.
Til forret valgte jeg de 5 små kinesere, som bestod af; kammusling, reje, curry kylling, tun og lime marineret oksesalat. Det smagte udmærket, men næste gang vil jeg nu prøve deres kammuslinger. Nogle af de andre fik disse, og sagde, at de var skønne. Og af de 5 kinesere, jeg fik, var det da klart også kammuslingen, der var bedst.
Til hovedret fik jeg konfiteret andelår med østershatte, fennikel, ris og en blomme-chili sovs. Og det smagte skønt. Anden var en anelse tør i det men smagte dejligt, og sovsen og tilbehøret smagte skønt sammen med risen. De andre fik bøf, lam eller fisk, og jeg hørte eller så ingen skuffede miner. Anden var skøn men næste gang vil jeg nok prøve lammen.
Til dessert fik vi en earl grey is, en mango sorbet samt en chokolade mousse med chili på toppen.
Vi havde en dejlig aften på The Red Box, som er god til disse lidt større selskaber. Jeg er dog sikker på den også vil passe til bare Sebastian og jeg en anden gang.

Ingen kommentarer: