søndag den 13. februar 2011

Frankie's

Restaurant: Frankie's køkken
Hjemmeside: http://www.bistrobooking.dk/frankies/

Frankie's er endnu en restaurant i Madklubben kæden. Konceptet er stort set den samme med 3 eller 4 retter til ganske få penge. Vi var 6 der besøgte Frankie's denne aften.

Til forret fik jeg en tærte med karameliseret løg og en pocheret æg på toppen.


2 fik Frankie's bræt med diverse lækkerier:


Og 3 fik griseterrin:


Alle var tilfredse med deres forretter men jeg tror klart at det var min tærte der var bedst. Selv Sebastian som fik brættet synes efter en bid af min tærte at denne var bedst.

Til hovedret fik jeg og min far stegt gris fra Grambogaard med oliven på toppen og kartofler og gulerødder ved siden af. Jeg har aldrig fået oliven med gris før men det viste sig at være en lækker tilføjelse til en dejlig saftig gris.


2 fik kylling med bagt selleri.

Og 2 fik steak.


Til dessert fik jeg (og 2 andre) rødvins marineret pære med hasselnødder og vanilje creme.


2 fik mandeltærte med syltetøj og creme fraice.


Og en fik Frankie's espresso mandelines som kom i en fin kagedåse:


Til alt det lækre mad fik vi nogle flasker vin. Som hvidvin fik vi en 2009 Pouilly-Fumé Chardonnay fra Alexandre Bain i Loire, Frankrig og rødvinen var en 2008 Petit Clos Pinot Noir Fra Clos Henri i Marlborough, New Zealand.

Vi havde en dejlig aften på Frankie's og kommer klart tilbage. Stedet er passende nok for en flok af vores størrelse dog var det en ulempe at maden kom i fælles portioner der når vi bestiller så mange forskellige ting fylder lidt for meget på bordet.

Ingen kommentarer: