lørdag den 23. januar 2010

Bistro Boheme

Restaurant: Bistro Boheme
Vi har før overvejet at besøge dette sted men havde egentlig helt glemt om den igen. Og nu har jeg så besøgt den to gange inden for den samme uge. Første gang var med venner og da jeg kom hjem og sagde at jeg lige havde fået den bedste andelår jeg nogensinde har fået bestemte Sebastian sig hurtig for at vi skulle besøge den igen samme weekend. Og det gjorde mig såmænd ikke så meget da jeg allerede havde fundet andre retter jeg gerne ville prøve.
Sebastian startede med en cremet jordskokkesuppe med trøffelolie, æble, bacon og jordskokkechips på toppen. Jeg fik denne på mit forrige besøg og fandt den meget anderledes end en jordskokkesuppe normal er; den var meget finere blendet og meget mere cremet. Jeg syntes at den smagte lækkert og Sebastian syntes også at den var god denne dag, selvom han var nok knap så begejstret som jeg.
Min forret var smørstegte kammusling på blomkålspuré og serveret med ristet blomkål, syltet græskar, græskar kerner, hasselnødder og hasselnødvinaigrette. Dette var en kompliceret omgang med mange forskellige ingredienser og alligevel smagte det vidunderligt.
Til hovedret fik Sebastian den andelår jeg havde pralet over. En andeconfit på æble og rødbeder i en sovs af honning og grov sennep serveret med råstegte kartofler vendt i timian og hvidløg. Og han giver mig ret; den bedste andelår vi nogensinde har fået. Dejligt mørt og med en anelse røget smag. Og jeg fik en grillet tournedos af oksemørbrad serveret med bønner og lammefjords gulerødder i vinbondens sovs med fritter og bearnaise ved siden af og et tilvalg af stegt fois gras. Og det smagte skønt. Til dessert fik Sebastian en chokolade ganache med praline bund, kaffe is og en sprød rulle. Og jeg fik en simpel men lækker creme brulee med mango sorbet ved siden af. Det smagte dejligt men retterne de serverer på dette sted er så store at der ikke rigtig var plads til en dessert og næste gang vil vi højst sandsynlig springe dem over.
Med alt det lækre mad fik vi en dejlig flaske hvidvin; en Chardonnay "Maison Grand Cru" fra Rutz Cellars, Russian River.
Vi havde en dejlig aften. Betjeningen er venlig men det er et stort sted og de har travlt en lørdag aften, så man skal ikke forvente et hurtigt måltid her. Stedet har en ung og livlig atmosfære med halv højt musik, der dog en aften som denne nærmest drukner i støjen fra de andre gæster. Men selv med disse kritik punkter er maden så lækker og perfekt at vi uden tvivl vil komme tilbage. Det er simpelthen det værd!

Ingen kommentarer: