søndag den 21. april 2013

Frances (San Francisco)

Restaurant: Frances
Hjemmeside: http://www.frances-sf.com

Frances ligner på ingen måder en klassisk michelin restaurant, selvom den har en stjerne i guiden. Den har en meget afslappet atmosfære, ingen duge på bordene og en betjening i høj tempo med flere seatings. Faktisk var der folk, der ventede på bord det meste af aftenen, og da vi ankom kl. 17:30 var der stort set allerede fyldt, og et bord var ikke ledig lang tid af gangen.

Vi startede med lidt snacks, som vi delte. Den ene var nogle "fritter" på kikærter med en urtemayo, og den anden var nogle "beignets", der er en stegt dej med røget bacon serveret med en creme fraiche med purløg.

Derefter fik jeg en tagliatelle med blæksprutte blæk og grillet blæksprutte. Dette var ikke en køn ret, men den smagte fantastisk.

Og Sebastian fik en suppe på selleri og fennikel med gnocchi, bladselleri og persille. Jeg fik en lille smagfuld, og selvom de rodfrugter, der var blevet brugt i denne suppe, ikke er blandt mine favoritter, så havde den faktisk en god og meget cremet smag.

Til hovedret fik jeg en god lokal og rosastegt andebryst med mandariner, forårsløg, grønkål og en krydret andesaft. Dette var også en god ret, men den ville have været bedre for mig, hvis der ikke havde været for kanelen, der var i saften. Det var dog heldigvis ikke så meget.

Og Sebastian fik en steak med bintje kartofler, peberrod og ærter.

Vi fik desuden en sideret med gnocchi serveret med rucola pesto, valnødder og parmesan ost, men vi var faktisk ikke så glade for denne sideret, og tjeneren endte med at trække den fra vores regning, selvom jeg sagde, at de ikke behøvede at gøre dette.


Til maden fik vi en "Big Meaty Red", en 2010 Billhook Cabernet Sauvignon fra Napa Valley. Jeg kunne godt lide den måde, de havde delt deres vinkort op i kategorier såsom "Light Rusty Reds", "Medium Bodied Reds" osv. Vi ville egentlig have bestilt vin pr. glas, men der var ikke så mange lokale vin på glas, og når vi nu havde rejst helt herover, så ville vi også gerne benytte chancen til at prøve nogle gode lokale vine. Den vi fik denne aften var i øvrigt fantastisk - lige til min smag.

Der er ingen tvivl om, at det er god mad de serverer her, men alligevel er jeg ikke helt enig i deres michelin status. Jeg syntes, at der var for mange småfejl til, at de fortjener en stjerne, så i min mening er de blot en bib gourmant. En ulempe ved stedet er desuden lydniveauet, som var meget høj.

Ingen kommentarer: