søndag den 1. januar 2012

Famo metro

Restaurant: Famo Metro
Hjemmeside: http://famo.dk/famometro

Vi besøgte Famo sammen med min mor aftenen før Nytårsaften sidste år. Vi valgte deres 4 retters menu med antipasti, pasta, hovedret og dessert, hvor vi selv kunne vælge retterne mua. antipasti.

Som antipasti fik vi:

Syltet radicchio salat
Baccala (torsk)
Hjemmelavet salsiccia (italiensk pølse) med kål
Vitello tonnato (kalvekød med tunsovs)
Polenta med sortkål
Artiskok salat


Dette var en udmærket blanding af antipasti, hvor vores favoritter især var den skønne saftige pølse med masser af smag samt vitello tonnato'en.

Som pastaret fik mor en tagliatelle med artiskok og tomat, og Sebastian og jeg fik ravioli med fyld af radicchio og pancetta. Vi var alle glade for vores pasta retter. Det var sjovt at prøve ravioli med en helt anderledes fyld end den normale.


Til hovedret fik Sebastian og mor oksemørbrad med risotto lavet på perlebyg, og jeg fik et stykke torsk serveret med sortkål og syltede bøgehatte. Min torsk var dejlig saftig i smagen og smagte skønt med det meget passende tilbehør.


Til dessert fik Sebastian en pæretærte med mascarponecreme, og mor og jeg fik en panna cotta med citroncreme. Det var en lækker panna cotta med en dejlig syrlig creme til, men den bid, jeg fik af Sebastians tærte, var virkelig skøn, og denne dessert var klart bedre - desværre syntes han også dette, så han ville ikke bytte med mig :)


Til alt det lækre mad drak vi en skøn flaske rødvin; La Coeta, Amarone Della Valpolicella fra 2007.

Vi havde som altid en dejlig aften på Famo metro. Maden, stemningen og betjeningen var godt og stabilt, som den altid er på Famo restauranterne. Selvom de varierer deres mad, og at jeg næsten aldrig har fået helt det samme serveret på disse restauranter, så er stilen konsekvent, og man ved altid, hvad man kan forvente sig af stederne. Det er en fordel og samtidig en ulempe, da man aldrig får de helt store overraskelser.

Vi vender tilbage.

Bemærk, at Famo restauranterne har 10 % rabat med eatcard, hvis man har sådan et.

Ingen kommentarer: