lørdag den 17. september 2011

Marcus Wearing (London)

Restaurant: Marcus Wearing på The Berkley
Hjemmeside: http://www.marcus-wareing.com/

Vi har ikke besøgt Marcus Wearing's restaurant, siden den hed Petrus og blev styret af Gordon Ramsey. Vi var derfor godt spændte på, om det stadig ville være så godt, som det tidligere har været.

Som appetizers fik vi:
Flæskesvær med syrlig dip og kaviar.
Parmesan kiks med mini blomme tomater og parmesan strimler.
Kølet gazpacho suppe med mandel skum på toppen.


Til forret fik Sebastian gede "curd" med sprøde grøntsager, kræge og hyldeblomst. Jeg smagte ikke denne ret, men han siger, at den smagte lækkert, og mindede lidt om de grøntsags retter vi har fået på f.eks. Geranium og Frantzen Lindeberg. Han var særlig glad for en syltet radisse i denne ret.


Og jeg fik endnu en skovhøne med løg, hvidløg, brødsovs, brøndkarse og en super blød fois gras mousse serveret ovenpå sprødt og sødt brun brød. Denne ret var klart bedre end den skovhøne, vi fik dagen inden, fordi det var en mindre portion, og fordi fois grasen smagte skønt dertil og gav fuglen lige det sidste den manglede for at være fantastisk.


Til hovedret fik Sebastian rødtunge med svampe og sølvbede. Igen en lækker ret, siger han. En perfekt stegt fisk med sprødt skind - lige som han kan lide den.


Og jeg fik lam med kikærter og brisler. Lammen smagte skønt, og jeg kunne også lide tilbehøret på trods af, at jeg normalt ikke er så glad for kikærter. Skulle jeg ønske mig noget mere af denne ret, var det nok, at der godt kunne have været lidt flere brisler som tilbehør.


Som pre dessert fik vi en dekonstrueret pina colada. Den var dejlig frisk i smagen og var en sjovere pre dessert end man normalt får.


Til dessert fik Sebastian en creme tærte med blommer.


Og jeg fik en karameliseret hvid chokolade mousse med bitter chokolade udenom og ved siden af noget knasende karamel.


Vi var begge glade for vores desserter og kunne begge bedst lide vores egen. Min dessert viste sig at være helt anderledes end forventet. Hvid chokolade mousse er normalt en mild ret, men efter en karamelisering får den en meget intens karamel smag. Den var dog stadig blød, hvilket resulterede i en blød og cremet konsistens med en fantastisk kraftig smag. Jeg spiser den gladelig igen.

Det er helt klart ikke gået ned af bakke for Marcus Wearings madlavning efter, at han har løsrevet sig fra Gordon Ramsey og dermed også mistede navnet Petrus til sin restaurant. Jeg håber på at komme tilbage - enten til endnu en billig frokost, når nu han gør det så godt, eller en længere tasting, som jeg er overbevist om, at han også vil være fantastisk til.

Ingen kommentarer: