torsdag den 15. september 2011

Kitchen W8 (London)

Restaurant: Kitchen W8
Hjemmeside: http://www.kitchenw8.com/

Dette var vores første besøg på Kitchen W8. Den ligger et godt stykke fra de fleste andre restauranter, vi besøger, i området der hedder W8, og vi havde dog også en krig med at komme dertil, da en del cirkel line stationer var lukket. Vi endte derfor med at tage 2 forskellige busser til to stationer, der altså begge viste sig at være lukkede, og derefter afsluttede vi turen med en taxi. Havde vi været tidligere afsted, kunne vi dog være kommet hele turen med en bus, men vi troede simpelthen ikke på journey planner, da den sagde, at det ikke var en god ide at tage subway'en. Nå, så blev vi det klogere :)

Restauranten var lys og simpel indrettet, og betjeningen var afslappet og præcis. Fordi, at vi på denne London tur havde booket restauranter til både frokosterne og aftenerne, var vi meget bevidst om, at vi ikke skulle spise for meget hver sted, og vi fik derfor kun forret og hovedret.

Til forret fik jeg en mousse af fois gras med grise gele på toppen og serveret med stegt surbrød og blomme chutney. Dette var en virkelig lækker fois gras ret og er klar i toppen af de kolde fois gras retter, jeg har prøvet. Mousen selv var blød og cremet i smagen, men havde stadig smagen af den rige fois gras, og tilbehøret var perfekt dertil.


Sebastian fik stegt andeæg med hasselnød's gnocchi, bagt squash, kantareller og trøffel. Jeg fik en bid og syntes det smagte fint, men ikke nær så godt som min ret. Han kunne dog bedre lide sig egen ret, så det passede jo fint nok.


Til hovedret bestilte jeg en frikasse af kantareller med blomkål, porrer, parmesan gnocchi og trøffel. Igen en dejlig og smagfuld ret.


Og Sebastian bestilte dagens ret, som var skovhøne med løgtærte, timian og blomkåls pure. Det var også en dejlig ret, men ikke en ret, der egner sig til at blive serveret i en stor hovedrets portion - men mere som en lille ret i en tasting menu. Vi endte derfor med at dele hovedretter halvvejs.


Og det var så det. Efter kun 5 kvarter var vi ude af restauranten igen. Mætte og tilfedse - men det er underligt at tænke på, at vi brugte næsten dobbelt så lang tid på transporten end på at spise på selve restauranten :)

Jeg vil anbefale Kitchen W8 til alle, der kan lide simple men samtidig originale 2-3 retters menuer. Om vi vender tilbage - jeg kan ikke udelukke det, men er samtidig tvivlende. Wild Honey er lidt i samme stil, og den vil jeg nok hellere tilbage til, når det kommer til stykket.

Ingen kommentarer: