søndag den 25. september 2011

Hélène Darozze (London)

Restaurant: Hélène Darozze (London)
Hjemmeside: http://www.the-connaught.co.uk/london_restaurant.aspx

Vores sidste frokost i London var på Hélène Darozze´s restaurant på hotellet The Connaught.

Som appetizer fik vi kold tomat suppe med mandel skum samt bacon brioche.


Til forret fik Sebastian krabbe og tomater i en gele af agurk, purløg og ingefær med en østerskum og toppet med en avokado mousse. "En lækker ret", siger Sebastian.


Og jeg fik en fantastisk majs suppe med vagtel æg samt fritter af majs, basilikum og bacon. Den var mild og cremet med en intens smag af majs.


Til hovedret fik jeg en sort og cremet "risotto" med hummer, blæksprutte, blæk og chorizo. Det var en lækker risotto, men jeg tror, at retten havde været bedre som en mindre ret i en tasting menu.


Og Sebastian fik presset majs-fodret kylling med røget kartoffel mos og ristet salat og svampe. "Den var også god", siger Sebastian.


Til dessert fik jeg en chokolade creme fra Venezuela med en Tahitian vanilje parfait og en chokolade "sponge biscuit". Dette var en virkelig lækker dessert med en kraftig chokolade smag.


Og Sebastian fik en gelé på grøn blomme med koriander is og mandel nougat flager. Sebastian var klar glad for denne ret. Jeg har aldrig kunnet forstå hans fascination af gelé retter.


Vi er begge meget imponerede over den mad vi fik på Hélène Darozze og vender klart tilbage. Det er et oplagt sted at få billig frokost menu, da hendes frokost kort giver hele tre forskellige muligheder for både forret, hovedret og dessert, hvor de fleste andre steder kun giver to muligheder for hver. Men jeg tror alligevel, at det bør være en tasting næste gang, da vi begge mener, at hendes madstil vil være meget passende i en tasting menu.

Ingen kommentarer: