lørdag den 16. april 2011

Burger & Bun

Restaurant: Burger & Bun

Vi har længe gerne villet prøve Burger & Bun, men er blevet væk pga. de meget blandede reviews. De mest dårlige reviews går dog mest på lang ventetid, og at folk mener at burgeren er for dyr. Vi gav derfor stedet en chance med en sen frokost burger.

Sebastian fik en American burger med vores dele fritter
Og jeg fik en Barbeque burger.
Og gud hvor var det dog en syndig burger med masser af fedt.

Men hvad kan jeg sige; Jeg ved, at fedt er usundt, men det smager desværre også godt, og jeg synes at denne burger var fantastisk. Burgeren bestod af en almindelig sesam bolle - måske ikke lige den man køber i Netto men i samme simple stil. Jeg gætter på, at den er hjemmelavet eller i hvert fald special lavet, men er ikke sikker. Bøffen var perfekt stegt med en let rosa farve uden at være for rare, den havde en let brændt smag og baconet havde desuden givet den en let røget smag. Det grønne bestod af syltede agurker, iceberg salat og blød-ristet løg. Derudover indeholdt burgeren dressing, barbecue sovs og et spejlæg.


Alt i alt en virkelig usund men også meget smagfuld burger. Skal jeg sige noget negativ, er det nok, at baconet måske var lidt for salt, og så kunne jeg ikke lide den mirakel krydderi vi fik på vores fritter. Krydderiet kan man dog vælge fra, og en anden ting, jeg vil vælge anderledes næste gang, er, at jeg vil vælge en mindre burger for det har man nemmelig mulighed for på Burger & Bun.

Det er svært at placere denne burger på min favorit liste over burgere. Den burde måske straffes for den fede indhold og måske svingende kvalitet, hvis jeg altså skulle lytte til alle de dårlige reviews. Men nu har jeg jo kun været her denne ene gang, og der var burgeren altså fantastisk.

Med risiko for at blive skældt ud af mine læsere vælger jeg altså at putte den helt op på en 1. plads. Jeg er i tvivl - det indrømmer jeg. I virkeligheden er sagen nok at de første 4 burgere på min liste er næsten lige gode og det kan sikkert svinge fra gang til gang hvilken en der er bedst.

Min liste over mine favorit burgere er nu:

1) Burger & Bun's Barbecue burger (med forbehold)

Bemærk, at Cocks & Cows er rykket op over Halifax, siden sidst jeg gav min liste. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at afprøve den lovende dagH burger igen, og derfor må den blive nede på listen lidt endnu.

Ingen kommentarer: