mandag den 10. december 2012

Tilbage på restaurant Melee

Restaurant: Melee
Hjemmeside: http://melee.dk

Sidst, jeg besøgte Melee, var det sammen med en veninde, og selvom vi var glade for besøget, vurderede jeg, at stedet måske ikke var noget for Sebastian. Nu bestemte han sig så alligevel for gerne at ville besøge stedet, og jeg fulgte naturligvis glad med.

Vi startede med deres "snacking" ret, som vi delte. Det viste sig at være et lille bræt med diverse pølser og skinker.

Derefter fik Sebastian deres tatar med peberrod og rødbeder, som Sebastian kalder en toptatar til prisen - især pga. at den var perfekt krydret. Og jeg fik blodpølse med grønkål og bærvinaigrette, der var en usædvanlig og smagfuld ret.

Og til hovedret fik jeg endnu engang deres signatur ret; okse 'onglet' (nyretappe) med bagte skalotteløg og kartofler. Og Sebastian fik grisebasse i ølsovs med byg og hvidroe. Og begge disse retter var også gode.


Både Sebastian og jeg var glade for det mad, vi fik denne aften, og jeg kan da heller ikke udelukke, at vi vil vende tilbage. Men vi føler nok, at stedet er mere for lokale folk, der lige kan smutte forbi til lidt aftensmad. Dette kommer sig især til udtryk i, at det er sjældent, at de har åbent om lørdagen, hvor december vist kun er en undtagelse til denne regel, og også var vores mulighed for at få prøvet stedet af sammen.

Ingen kommentarer: