fredag den 27. april 2012

Dinner by Heston Blumenthal (London)

Restaurant: Dinner
Hjemmeside: http://www.dinnerbyheston.com/

Dette var vores første besøg på Dinner. Den ligger, hvor vores elskede Foliage før lå, med fantastisk udsigt til Hyde Park. Inden besøget havde jeg googlet Dinner og vidste derfor hvilke retter, der især blev anbefalet af tidligere gæster. Både "Meat Fruit" og "Tipsy Cake" blev beskrevet som "must haves", så dem skulle vi naturligvis begge prøve.

Vi delte vores forretter:

Vi fik en "Meat Fruit", som var en superfin og cremet parfait på kyllinglever og fois gras, serveret med et grillet stykke brød. Dette var en smuk og simpel ret, der smagte fantastisk. Jeg har aldrig fået så blød og cremet en kyllinglever mousse før.


Og en "Rice & Flesh", som var en safran risotto med ragout på kalvehaler og rødvin. Dette var en lækker ret, hvor min eneste kritik punkt er, at jeg syntes, at der var lidt for meget bid i risene.


Til hovedret fik jeg en skøn Hereford ribeye med marv på toppen og serveret med svampe ketchup, reduceret rødvinsovs og chips, der var stegt over tre omgange. Dette er nok den bedste bøf, jeg har fået - og det bedste tilbehør. Chipsene var "to die for" og klart bedre end dem vi fik på Hawksmoor dagen før.


Sebastian fik kylling til hovedret, der var tilberedt med kål og selleri. Og så bestilte han en cremet trøffel kartoffelmos som tilbehør. Sebastian var meget imponeret over den ret og mener, at den var bedre end min bøf. Det er dog nok mest fordi, at han mener, at vi kan finde ud af at lave en bøf selv, men den måde, kyllingen var tilberedt på, er ikke noget vi simple mennesker kan finde ud af :) Resultatet af denne tilberedning var en saftig og sprød kylling.


Til dessert fik jeg "Tipsy Cake", der viste sig at være en bagt brioche med en karameliseret ananasstang ved siden af. Jeg har sværd ved at beskrive, hvor fantastisk denne ret var. Kagen var varm, sød, blød og smagte skønt med den varme creme, der fandtes i bunden af den lille "gryde", den kom i. Og ananasstangen var sprød og sød af karameliseringen men gav alligevel retten lige den pift af friskhed, der gjorde retten til en af de bedste ala carte desserter, jeg har fået.

Eneste ulempe ved så god en dessert er, at jeg må have den næste gang igen. Så jeg får måske aldrig prøvet de andre desserter på dette sted.


Og Sebastian fik en chokolade bar med passionsfrugt marmelade og ingefær is. Han sagde, at det var en rigtig god dessert, men jeg tror nu stadig, at han hellere ville have min.


Vi havde en skøn frokost på Dinner og vender klart tilbage - måske allerede næste gang, vi skal til London, for den "Tipsy Cake" kalder på mig.

"My Precious"

Ingen kommentarer: