søndag den 6. oktober 2013

Nimb Bar'N'Grill

Restaurant: Nimb Bar'N'Grill
Hjemmeside: http://bargrill.nimb.dk/

Vi startede med to forretter, som vi delte:
Friteret blæksprutte med grillet citron og en sort pebermayonnaise.
Stegt foie gras med kærnemælkspandekage, bacon og abrikos.

Den stegte foie gras var rigtig lækker, og tilbehøret passede godt dertil. Blæksprutten, mener vi dog begge, var lidt for solid i det. Vi ville hellere have haft flere stykker mindre blæksprutter.

Til hovedret fik Sebastian en god medium-rare hangersteak, og jeg fik deres burger. Burgeren bestod af en dejlig blød og relativ sød bolle - en brioche, en stor fed bøf, der var perfekt medium stegt og en god lagret cheddar ost. Vi fik det samme tilbehør, der kom ind i fælles skåle. Nogle fantastiske fritter og en god cæsar salat, som Sebastian syntes var så fantastisk, at jeg ikke nåede at få så meget af den. Jeg syntes også den var god, men jeg syntes nok ikke, at cæsar dressingen passede så godt til burgeren. Derudover fik jeg nogle små syltede agurker, en let krydret mayonnaise, og så bad jeg om noget ketchup også, da jeg nok fandt mayonnaisen for kedelig. Sebastian kunne dog rigtig godt lide den, så den fik han også :) Og så fik Sebastian en valgfri sovs til bøffen.


Det var en udmærket burger, men jeg foretrækker nok noget grønt i burgeren selv, og selvom jeg rigtig godt kunne lide, at bollen var så dejlig blød, så fandt jeg smagen for sød, og alt i alt kommer den lige netop ikke på min favorit liste over burgere.

Min liste over mine favorit burgere er derfor stadig (i alfabetisk rækkefølge):
Halifax's Lone Star burger
Retour Steak lunch burger

Og kommer vi tilbage til Bar'N'Grill en dag? Nej det gør vi nok ikke. Der var bare ikke noget, som vi ikke kan få lige så godt eller bedre et andet sted. Måske med undtagelsen af foie grasen, hvor det er ved at være svært, at finde steder der serverer en god stegt foie gras.

1 kommentar:

Γαρίδα sagde ...

Hello Bitten,

We are trying to contact you as we have an invitation for you. In case you are a facebook user, please send a message to our facebook page : https://www.facebook.com/Deligreco or provide us an email in order to send you your invitation :)