søndag den 29. september 2013

Pony

Restaurant: Pony
Hjemmeside: http://www.ponykbh.dk/

Nu fik vi os endelig taget sammen til at besøge Kadeau's lillebror Pony. Madstilen er lidt det samme som på Kadeau blot med et ala carte koncept fremfor de faste menuer, man kan få på Kadeau.

Vi startede med to snacks; ølpølser og røget laks med dild og kommen. Laksen i sig selv var udmærket, men jeg bryder mig absolut ikke om hel kommen. Ølpølserne var udmærket, men måske en lidt sær start på en måltid i sig selv.

Til forret fik Sebastian rå makrel med radisser, peberrod, dild og "rottehaler", der er en slags radisse. Jeg fik en bid af retten, og den var ok men lidt for syrlig til min smag. Jeg fik fintskåret rå blæksprutte, små blancherede blæksprutte arme, biodynamisk courgette som tynde rå skiver og stegte strimler, sprøde brødkrummer og bronzefennikel. Dette var en god ret omend ikke perfekt - forholdet mellem blæksprutte og grønt var lidt forkert i min mening, og måske ville lidt væde have gavnet retten.

Vi delte vores hovedretter, hvor den ene var grillet svinenakke med beder, flæskesvær, sauce og en gelé på syltet hyldeblomst, og den anden var lammebryst med grønlangkål, sennep, tyttebær og skysauce. Begge retter var udmærket - især når man sørgede for at fordele ingredienserne godt.

Desserterne blev også delt, hvor den ene bestod af blåbær, marmelade, maltkiks og en fast hvid chokolade mousse. Og den anden var bagte blommer, youghurtsorbet, rød syre og mandelkage. Begge desserter var gode, men den med blåbær var alligevel klart den bedste. I den kunne vi iser godt lide moussen, som egentlig mindede mere om en semifreddo pga. dens meget faste tekstur.


Og til maden fik vi en flaske 2010, La Lune fra Angeli, der er en hvidvin, vi kender godt, og som har en god fylde.

Vi havde en god aften på Pony. Hovedretterne og den ene dessert var virkelig skønne, og det resterende var bare ok. Jeg kan absolut ikke udelukke, at vi vender tilbage, men samtidig er jeg heller ikke overbevist om, at vi vender tilbage. Sebastian føler nok, at madstilen bedre egner sig til en fast menu, som man får på Kadeau. Egentlig er jeg ikke helt enig, men samtidig er jeg ikke tændt nok på Pony, til at jeg vil kæmpe for at vende tilbage.

På den anden side vil stedet måske egne sig til en tøsefrokost, så måske kommer jeg alligevel tilbage en dag :)

Ingen kommentarer: