tirsdag den 13. november 2012

Skuffende mad på Signatur Spisehus

Restaurant: Signatur
Hjemmeside: http://signatur-spisehus.dk/

Det var vores første besøg på Restaurant Signatur, som har overtaget de lokaler, som Café Quote før lå i. Vi havde læst en anmeldelse af stedet på aok før besøget, der fik os til at forvente, måske ikke perfekt mad og betjening, men noget der absolut ville være et besøg værd. God solid og usnobbet dansk mad var, hvad vi forventede.

Vi startede med to snacks; vagtelæg med røget majonæse og flæskesværd med "persille sovs", som vi delte.

Til forret fik jeg friskpillede rejer med majonæse, vagtelæg, malt og salatblade. Og Sebastian fik en grov terrin af and med selleri, æbler og valnødder.

Og til hovedret fik jeg svinefillet med rødkål, karameliseret kartofler og puffet skind. Og Sebastian fik bøf af rib-eye med skorzonerrødder, kul, æg og sprøde kartofler ved siden af.


Da jeg først oprettede denne blog, blev jeg enig med mig selv om, at hvis jeg ikke havde noget godt at sige om et sted, så ville jeg lade være at sige noget overhovedet.

Og hvad var der så godt her; snacken med vagtelæg var nok det mest velsmagende, Sebastians forret var ok, mine rejer var i sig selv gode, men manglede noget bedre tilbehør. Og resten var enten middelmådigt eller desideret skuffende - især hvis man tager prisen i betragtning.

De havde lige skiftet til ny menu, så måske var vi bare uheldige, at de endnu ikke havde fået styr på den nye menu. Men helt ærligt; den type for fejl er måske ok på de billige steder, såsom på madklubben, men ikke på et sted, hvor hovedretten koster lige så meget som 3 retter på et billigere sted. Vi taler om 235 kr. for min hovedret her sammenlignet med 200 kr. for 3 retter på madklubben. Og jeg kan faktisk ikke huske nogensinde at have fået så skuffende mad - selv på de billige steder.

Måske er jeg urimelig, men vi vender i hvert fald ikke tilbage.

Og fra nu af vil jeg ikke udelade at skrive dårlige reviews. Måske kan det redde andre fra lignende oplevelse.

Ingen kommentarer: