tirsdag den 20. november 2012

Restaurationen og R-vinbar

Restaurant: Restaurationen og R-vinbar

Restaurationen bliver styret af de samme folk, som også styrede Paustian, sidst vi besøgte den. Og da vi var ret begejstrede for det besøg, forventede vi også en del af dette besøg.

Sebastian fik denne aften:
Hummer "Borsch" med syrnet fløde, kogt bacon og persille
Helstegt skovgriskølle med madeirasovs, nordjysk grønkål og kartoffelragout med surt
Appelsin parfait i mørk chokolade med æble, blodappelsin og vaniljeis
Og jeg fik:
Røget ål i gele med porre, julesalat "Cole slaw", peberrodscreme og sprød rugbrød
Fasanbryst i cremesauce, lår og grønt ravioli, rosenkål med bacon og løvstikke
Chokolademousse med ristede mandler


Restaurationen serverer godt og solidt mad. Det er ikke perfekt, men absolut et besøg værd. Aftenens bedste retter var nok min dessert og Sebastians hovedret, hvor jeg godt kunne have ønsket mig noget mere af mine andre retter. Nu var forventningen så også ret højt sat. Jeg ved ikke, om vi vender tilbage. Jeg ville ikke holde mig tilbage fra det, for maden var godt, men samtidig er der bare så mange andre steder at besøge også.

Inden besøget på Restaurationen besøgte vi R-vinbar, der er styret af de samme folk igen, hvor vi begge fik et skønt glas rødvin at starte aftenen på. Stedet er hyggeligt, og var på det tidspunkt, vi var der, næsten fyldt op. De har en stor tavle-liste over vin på glas, og så har de et lille udvalg af snacks, man kan købe dertil. De har også et lille udvalg af gratis snacks, som vi nøjedes med denne aften, da vi jo netop snart skulle spise på Restaurationen.

Ingen kommentarer: