tirsdag den 30. oktober 2012

Søren K

Restaurant: Søren K
Hjemmeside: http://www.soerenk.dk

Søren K er endnu en af de restauranter, der i lang tid forgæves har stået på vores ønskeliste uden at blive valgt, men nu blev det altså endelig den, der blev valgt. Restauranten ligger i den sorte diamant med en god udsigt til vandet. Indretningen og betjeningen er afslappet og usnobbet uden duge på bordene osv.

Sebastian valgte aftenens 3-retters menu, og jeg valgte 3 retter fra deres a la carte menu.

Til forret fik jeg pocheret hønseæg serveret med blomkål, trøffelolie, parmesan og ventreche. Dette var en udmærket blanding af ingredienser, dog synes jeg, at retten kunne have været udført bedre - især syntes jeg, at retten blev serveret for kold. Den var kun let lun.

Og Sebastian fik svampe serveret med en skum på jordskok, kartofler og trøfler.


Til hovedret fik jeg svinekæber kogt i mjød serveret med gulerødder, blommer, blodpølse og sprødt ris. Denne ret var klar bedre end forretten. Normalt er jeg vandt til at få svinekæber, der er tilberedt længere og dermed er godt møre og smagfulde - Sebastian og jeg er stor tilhænger af denne type for møre svinekæber. Disse var dog stadig ret faste i konsistensen og gav derfor en helt anden oplevelse, som jeg også rigtig godt kunne lide.

Og Sebastian fik okse tyksteg med kål og beder.


Og til dessert fik jeg en lakrids panna cotta med en skum på hvid chokolade og tørrede og friske hindbær. Dette var klart aftenens bedste ret for mig. Jeg elskede blandingen af det friske fra bærene, det cremede fra panna cotta'en og kanten fra lakridsen.

Og Sebastian fik pocheret pære med hvid chokolademousse.


Søren K serverer gode solide retter, og at restauranten er en af de få der giver rabat med eatcard er blot en ekstra bonus. Vi vender måske tilbage en dag.

Ingen kommentarer: