søndag den 13. november 2011

Burger på No-1 Århusgade

Restaurant: No-1 Århusgade
Hjemmeside: http://no-1.dk/

Dette var vores første besøg på No-1. Det var en fredag aften, og vi ønskede blot et hurtigt og ukompliceret måltid. Vi valgte derfor begge at prøve deres burger, som er deres dagens ret om fredagen. Vi havde hørt godt om denne og glædede os derfor til at prøve den.

Burgeren blev serveret med nogle rigtig lækre fritter, ketchup og en skøn trøffel mayonnaise. Burgeren selv havde en stor bøf med fois gras i midten. Det lød lækkert, men desværre var bøffen stegt for meget, og den var derfor lidt tør i konsistensen. Bollen var sprød og en anelse sød i smagen, og jeg tror, at den var smurt med trøffel mayonnaisen. Burgeren var relativ svær at styre, mest pga. den meget sprøde over bolle, og pga. at vi ikke fik nogen steak kniv til at skære med. Det var ikke en dårlig burger, men den var heller ikke så god, som vi forventede, og den kommer da heller ikke ind på min top 5 liste.


Burgeren havde en tilpas størrelse i forhold til de fleste, vi får andre steder. De er ofte så store, at man er overmætte resten af dagen, hvis man spiser op. Men her var den altså meget tilpas, og vi havde derfor plads til dessert.

Jeg fik deres udvalg af hjemmelavet is. Dette var en interessant blanding, hvor hver af de tre kugler havde deres egen tilbehør. Kuglerne var; saltet karamel, brombær og citrus frugter. Alle var lækre - især de to første.


Sebastian fik deres "Citrus og lime" tærte uden tærte, der bl.a. bestod af den citrus is, jeg fik, samt andre syrlige ting i forskellige forme og teksturer. Der er ingen tvivl om, at isen var bedre i denne ret end i den separate kugle, jeg fik.


Vi havde en hyggelig aften på No-1 og kommer sandsynligvis tilbage - men ikke for burgerens skyld. Jeg tror, at dette sted er bedre til sine faste retter.

Min liste over mine favorit burgere er stadig (i alfabetisk rækkefølge):

Ingen kommentarer: