mandag den 19. oktober 2009

Fabio

Restaurant: Fabio
Restaurant Fabio har længe stået på min ønskeseddel over steder jeg gerne vil besøge og nu fik vi os endelig taget sammen. Stedet ligger på Frederiksberg i kort afstand fra Metro stationen.
Vi startede med at dele en stor omgang Fabio fristelser, som er en omgang anti pasti samlet på en tallerken. Den indehold lækkerier som en speltsalat, salami, lufttørret skinke, auberginetærte, tomat bruschetta, porregratin og rucola pesto. Det var en stor og velsmagende omgang; jeg var især vild med auberginetærten.
Og så løb kammeraet tør for strøm :(
Inden hovedretten fik Sebastian en hjemmelavet bredbåndet pasta med kronhjort ragout og karljohan svampe. Jeg fik også en lille portion af det og det smagte udmærket.
Til hovedret fik Sebastian en mega portion ossobuco af kalveskank.
Og jeg fik en omgang tagliatelle alla fabio; en tagliatelle båndpasta med en tomatsovs lavet med mild chili, pancetta og kalvekøds frikadeller. Og det smagte fantastisk; den var på en gang lidt krydret og mild og cremet i smagen. Den bestiller jeg gerne igen.
Vi havde en dejlig aften på Fabio. Næste gang vil vi dog kun bestille en lille anti pasti, da vi helt klart fik for meget mad denne aften.

Ingen kommentarer: