søndag den 20. september 2009

First Floor (berlin)

Restaurant: First Floor

Inden menuen fik vi to små starters. Først denne som var en frisk og saftig lille "karbonade" lignende ret med et skønt tilbehør. Og en kold suppe på radiser ved siden af.
Og derefter en lille fiskeret med nogle skiver af en kold hvid fisk og en mousse på noget grønt ved siden af.
Som forret fik Sebastian en variation over gåselever; et stykke stegt, en mousse og en creme brulee med gåselever i sig. En interessant ret men jeg tror faktisk ikke at han var særlig imponeret. Han mente at den stegte stykke var bedst og at de andre var lidt skuffende.
Her var jeg så lidt mere heldigt for jeg bestilte blot en stegt fois gras. Og den smagte herligt.
Til hovedret fik Sebastian rosastegt kalvekød med kantareller, braseret julesalat og "Semmeltaler", som er en slags stykke brød.
Og min hovedret var noget speciel, det vidste jeg dog allerede at den ville være da jeg bestilte den grundet den specielle sammensætning af ingredienser. Den bestod af et dejligt sprødstegt hvid fisk ovenpå en kartoffelmos og med en sovs der både havde melon tern og kantareller i sig. Jeg vil ikke sige at retten var fantastisk men det var klart interessant at prøve en så speciel smags sammensætning.
Inden desserten fik vi en lille pre-dessert som bestod af en mousse af chokolade og en kraftig chokolade is ved siden af.
Til dessert havde man mulighed for blot 3 euro ekstra at få hele tre desserter så dette måtte vi naturligvis prøve. Og første dessert var en variation på jordbær; der var friske skiver af jordbær, en sorbet med en god kraftig smag af jordbær og nogle aflange jordbær marengs.
Anden dessert var en kold suppe på skov frugter med en kugle is i midten.
Og sidste dessert var en fersken og hindbær variation.

Besøget var lidt af en blandet fornøjelse hvad angår maden, men jeg vil helt klart anbefale stedet til alle dessert elskere. De var alle friske, smagfulde og virkelig lækre.

Ingen kommentarer: