lørdag den 27. juni 2009

Maze (London)

Restaurant: Maze

Dette var vores anden besøg på Maze og som jeg skrev sidste gang er jeg meget imponeret over deres koncept med en tasting menu, hvor man selv vælger sine retter. Og denne gang tog jeg et bedre kamera med så jeg endelig kan skrive et ordentlig review over Maze.

Vi valgte i alt 5 retter hver, hvor de to første var ens.

Vi startede med en afkølet ærte suppe med en lille salat af hummer og ærter samt en parmesan parfait som tilbehør. Jeg kunne ikke smage meget hummer i suppen men ærtesuppen i sig selv var dejlig frisk og lækker og den kolde og meget smagfulde parmesan parfait (nærmest en lille kiks med parmesan is i midten) smagte vidunderlig dertil.

Anden ret var en genganger fra sidste gang. Jeg huskede denne som en helt fantastisk ret og måtte derfor have den igen; en BLT sandwich og en Crogue Monsieur sandwich. BLT'en blev serveret i et glas, hvor tomaten var i bunden som en gele toppet med bacon tern, sprødstegte løgskiver og lidt "dressing" af salat og ved siden af serveres en lille Crogue Monsieur. Retten er en frisk og perfekt sammensat variation af to klassiske engelske sandwicher.


Som tredje ret fik Sebastian en laks med syltede grøntsager, æble og selleri remoulade.

Jeg fik min anden og sidste genganger fra sidste besøg; en presset fois gras med røget ål med en salat af rabarber og ingefær som tilbehør. En skøn ret og en absolut "must try" hvis man er ligeså vild med røget ål som mig.

Som fjerde ret fik Sebastian en langtidsstegt vagtel med en tilbehør af risotto med Karl Johan svampe med en pocheret æg i bunden. En rigtig lækker ret og jeg må sige bedre end den jeg fik.

Som var en braiseret kalv (shin of veal) med et tilbehør af risotto med hestebønner. En udmærket og meget mør stykke kalvekød, men jeg ville nok hellere have haft Sebastians ret :)

Som sidste ret fik Sebastian en irsk okse "tongue 'n Cheek" med ingefær gulerødder og en peberrod kartoffel mos ved siden af.

Og jeg fik en multe (red mullet) med en kanin ragout og blæksprutte. En interessant ret der dog ikke er en favorit. Jeg synes at ragouten skulle have smagt af mere for at komme i bedre kontrast med fisken og blæksprutten.

Til maden fik vi drinks fra baren.

Vi havde en dejlig aften og vi vil sikkert besøge stedet igen, dog er jeg i tvivl om stedet fortjener at være på min top 5 liste og var det ikke fordi at nogle af mine favoritter er lukket for nyligt ville den nok være skubbet ud af listen på nuværende tidspunkt.

Ingen kommentarer: