fredag den 31. januar 2014

Marchal

Restaurant: Marchal
Hjemmeside: http://www.marchal.dk

Dette er et dobbelt review af restaurant Marchal i D'Angleterre hotellet, hvor vi både har fået prøvet en aften på stedet og en søndags brunch.

Først til aftenen.

Jeg startede med en pocheret æg serveret med trøffel og en variation på blomkål. Og Sebastian fik stegt pighvar med krondildeddike, agurk, porre og svampebouillon.


Og som anden ret fik jeg kartoffelmillefeuille med glaseret brissel, vesterhavsost og skummende svampesauce. Og Sebastian fik en rørt tatar med grøn syre, ramsløg, peberrod og chips med porreaske serveret i en lille pose ved siden af.


Og til hovedret fik vi begge to langtidstilberedt grisebryst med citron, hasselnødder, skorzonerrødder og snegle. Og som dessert fik jeg "Sticky toffee pudding" med mandelsorbet og Sebastian fik de-konstrueret cheese cake med pomelo og karameliset mælkeskind.


Vi havde en dejlig aften på Marchal. Vi kan rigtig godt lide deres indretning med masser af kroge, så man føler, at man sidder lidt for sig selv. Og så er det rigtig flot og stillig indrettet. Serveringen var uformel men professionel. Samtidig kan man dog godt mærke på dem, at de ikke rigtig er så perfekte, som de gerne vil være endnu. Vi fik f.eks. en gang først nyt bestik efter retten kom - hun så det dog straks, så der var ingen ventetid. En anden og sikkert mere moden tjener gav dog vores tjener en lille og nogenlunde diskret skælden ud pga. det, så der er ingen tvivl om, at dette er noget ,de mener, bare ikke må ske.

Maden var også dejlig. Der var ingen retter, der skuffede, men vi føler nok, at de er bedre til de salte end søde retter, så næste gang spiser vi bare salte retter og måske med noget mindre sødt til kaffen.

Min favorit ret denne aften var nok retten med brissel og kartoffel, der var en ret med gode kraftige smage og en god blanding af teksturer. Æggeretten var mere delikat og forfinet, og var næsten så god som favoritten. Jeg smagte også Sebastians tatar, der var rigtig godt rørt op, så den blev dejlig cremet - det er sjælden, at jeg spiser tatar selv, men denne kunne jeg faktisk godt tænke mig at have min egen af. Griseretten var udmærket, men jeg har klart fået bedre grise - måske fandt jeg bare retten lidt rodet.

Champagnebrunch:

Vi besøgte også Marchal sidst i december til en champagnebrunch. Her fik vi en lille let og delikat servering med røget ål, og derefter havde vi så en buffet, der kunne vælges og vrages fra, og man kunne bestille æg fra køkkenet. Æggeretten var meget minimal, og ikke hvad man forventer fra en brunch, men det var egentlig ok, da der jo var så meget andet at smage. Af de kolde retter var jeg især imponeret over en skøn røget laks og en lille ske med en skøn rogn - det er ellers sjælden min favorit. Og de varme retter var rigtig skønne, hvor vi blandt andet kunne få jordskok suppe, lam, kalv og perlebygsrisotto.


Vi foretrak helt klart denne champagne brunch fremfor den, vi fik, på Nimb tidligere på året, og der er ingen tvivl om, at vi vender tilbage til Marchal - både til aften og til brunch igen.

Ingen kommentarer: