søndag den 3. november 2013

Tøseaften på Enomania

Restaurant: Enomania
Hjemmeside: http://www.enomania.dk/

Enomania var et oplagt valg til denne tøseaften, da vi havde lyst til italiensk og vinbar - og den er jo begge. Personligt syntes jeg, at den minder mere om en restaurant end vinbar.

Vi fik denne aften:

Tagliolini med torsk og jordskokker
Risotto med karl johan svampe og braiseret svinekæber
Dådyrryg med kartofler, grønne bønner og balsamico sky
Lun mørk chokolade kage med æble puré, hasselnøddeis og sprøde hasselnødder.

og vinene hertil var:
Flor de Vis 2011 Vie di Romans
Barolo Baiolo 2009 Enzo Boglietti
Vino Nobile de Montepulciano riserva 2007 Sanguineto
Recioto della Valpolicella Cortegiara 2010 Allegrini


Favorit vinen denne aften var klart baroloen, der havde en fantastisk kraftig smag.

Og favorit retterne var pasta retten og risottoen tæt efterfulgt af desserten. Ideen med torsk og jordskok i en pasta ret var overraskende god og måske noget, jeg vil prøve af herhjemme, og risottoen havde en dejlig kraftig smag, og svinekæberne var super mørt og velsmagende dertil. Begge disse retter kan i øvrigt vælges som en større hovedret, hvis man gerne vil skippe kød hovedretten. Og det skulle jeg nok have gjort, da dådyr sjældent er blandt mine favoritter. Desserten var en lun chokolade kage ned en nøddeis til. Jeg havde været lidt skeptisk overfor denne, da jeg ikke altid er så meget for nødder i desserter, men den var faktisk ret god.

Vi havde en dejlig aften på Enomania. Lydniveauet er relativt højt, og serveringen kan være lidt ustabil. Vi havde kun bordet i 2 timer, og vi ville ikke havde nået desserten, hvis ikke de havde haft en frameldning, og vi endte med at være der i næsten 3 timer. Men stedet har klart en god stemning, og maden var god, og jeg kan ikke udelukke, at jeg vender tilbage en anden gang. Stedet har desværre ikke lørdags åben, så det bliver ikke så nemt at få Sebastian med derhen, da han arbejder primært om aftenen.

Ingen kommentarer: