mandag den 25. november 2013

Hungaria

Restaurant: Hungaria
Hjemmeside: http://hungaria.dk/

Vi var nok lidt skeptiske inden besøget på Hungaria - vi kan godt lide ungarsk mad, men frygtede nok, at det ikke ville leve op til vores forventninger, og mit første indtryk, da jeg trådte ind i restauranten, var da også negativt. Det var rustikt og gammeldags både i udseende, stemning og betjening.

Men maden, i hvert fald de salte retter, var skønne og noget, man bare ikke får andetsteds i denne by.

Jeg fik:
Farseret kål med spicy kål og creme fraiche
Andelår med kartofler og pink rødbedesovs
Og Sebastian fik:
Gullaschsuppe
Vildt med brødboller og vildtsovs 

Og til dessert delte vi:
Kastanjemousse i glas
chokolade dessert med kastanje is


Som sagt kunne vi rigtig godt lide de salte retter. De var vellavede og med masser af smag. Rustikke som stedet selv, men det skal ungarsk mad også helst være. Jeg vender gladeligt tilbage til Hungaria en anden gang, jeg har lyst til det østeuropæiske køkken, og især den farserede kål var bestemt en, jeg gerne spiser igen.

Ingen kommentarer: