lørdag den 16. november 2013

Tilbage til Marv og Ben

Restaurant: Marv og Ben
Hjemmeside: http://cargocollective.com/marvogben

Vi startede med at få serveret en lille snack, der bestod af friteret griseøre med dip til.

På Marv og Ben kan man vælge at få mellem 2 og 5 retter, men når der kun er 100 kr. forskel i prisen fra 2 til 5 retter, er det svært ikke bare at gå hele vejen og vælge de 5. Sidst vi var her, blev vi MEGET mætte af de 5 retter, men vi havde læst et review for nyligt, der for det første var meget positiv, og det er derfor vi var tilbage denne aften, og for det andet tydede den på, at retterne skulle være blevet mindre og mere forfinede.

Som forret valgte vi:
Pocheret æg med selleri strimler, svampe creme og chips på kammusling (Begge)
Røget makrel med mayo, agurk og rugbrød (Sebastian)
Lammetunge, jordskokker og smør (Mig)


Disse retter var alle udmærket uden at være fantastiske. Ægget var godt og passede fint med tilbehøret, men retten trængte klart til noget mere salt - faktisk tror jeg, at de fleste retter kunne have været bedre med lidt mere salt denne aften. Jordskokkerne der kom med den saftige lammetunge var fantastiske. De bestod af en sprød friteret skal og en blød bagt indre.

Til hovedret fik vi:
Bagt torsk, stegt spidskål, bacon og en skum på persillerod (Mig)
Konfiteret kyllingelår som pølse, stegt blomkål, salte mirabeller og hasselnødder (Begge)
Oksenakke, bagt rødbede, tyttebær og brøndkarse (Sebastian)


Aftenens bedste ret var klart torsken for mig, og for Sebastian var det oksenakken. Kål, bacon og fisk var en rigtig god kombination. Sidst vi var her var det faktisk også en fiskeret, som var min favorit. Jeg kan godt lide den måde, hvorpå de behandler fisken - næsten mere som en kødret end en fiskeret. Kyllingeretten var interessant men måske lidt rodet.

Og til dessert fik vi begge:
Æble, luftig kærnemælksfromage og brændt hvid chokolade.


Dette var en udmærket dessert men måske ikke lige hvad jeg havde forventet, når det, jeg bestilte, var en kærnemælksfromage.

Vi havde en udmærket aften på Marv og Ben. Det er godt, at de har forfinet retterne siden sidst, men det kunne måske trænge til en omgang mere - især kyllingeretten. Det sagt, så er det gode kraftige smage, de arbejder i her, og jeg kan da godt forestille mig, at jeg vender tilbage engang, men det bliver nok ikke foreløbigt.

Ingen kommentarer: