mandag den 4. oktober 2010

Cocks & Cows

Restaurant: Cocks & Cows
Hjemmeside: http://www.cocksandcows.dk/

Siden Cocks and Cows har åbnet for relativ kort tid siden har den haft en bunke af gode anmeldelser og vi måtte naturligvis også prøve den - det er faktisk længe siden at jeg har glædet mig så meget til at prøve en ny burger.

Og jeg blev ikke skuffet!

Bøffen var perfekt stegt; let rød indeni uden at være desideret rare. Det grønne i burgeren var frisk og godt sammensat, selvom jeg dog foretrækker frisk agurk fremfor de syltede som var heri. Osten og baconet var perfekt. Overraskende nok var der en god mængde ketchup i burgeren som gjorde at den virkede mindre forfinet end de andre burgere jeg har på min liste. Normalt tilføjer jeg selv ketchup til mine burgere men det var ikke nødvendig her. Jeg må dog indrømme at jeg nok foretrækker selv at tilføje min ketchup da man så får præcis den mængde man vil have.


Vi valgte at dele nogle pommes frites til burgeren. De var dejlig sprøde og havde en interessant smag af edikke der dog hurtigt blev trættende. Næste gang vil jeg prøve deres chili fries som jeg forventer er mere mig. Til fritterne fik vi to ekstra dips; en hvidløgs mayo og en karl johan remoulade. Mayoen passede godt til fritterne men remouladen var for grov at dyppe dem i - det ville ikke rigtig hænge fast. En skam; den smagte ellers fantastisk.

På trods af nogle små skønhedsfejl var dette en virkelig dejlig burger og jeg spiser den gerne igen. Den fortjener en god tredie plads på min liste og jeg kan ikke udelukke at den vil rykke sig op på listen.

Min liste over mine favorit burgere er nu:

1) Halifax's Lone Star burger
2) dagH burger
3) Cocks & Cows's Cheese'N Smoke
4) Tight-burger
5) MASH burger

Ingen kommentarer: