lørdag den 7. august 2010

Frokost på Pastis

Restaurant: Pastis
Dette er anden gang at vi får frokost på Pastis og det virker meget lovende. De har en meget alsidig frokost kort, der gør det muligt at besøge stedet flere gange og få nye mad oplevelser hver gang.
Denne dag startede jeg med en halv hummer med mayonnaise, citron og urtebrød. Hummeren blev serveret kold men virkede stadig meget frisk tilberedt og var dejlig smagfuld. Urtebrødet smagte skønt til hummeren og gjorde retten til lidt ud over det sædvanlige.
Sebastian startede med en gratineret løgsuppe. Han beskrev den som god og intens. Jeg tror at dette skal være min næste forret på Pastis. Til hovedret valgte jeg en stegt andelår med appelsinskind, julesalat, kartofler og skysovs. En dejlig hovedret men jeg har dog fået bedre andelår andetsteds. Sidste gang vi besøgte Pastis fik jeg en kanin cassoulet der var helt fantastisk. Jeg tror at dette var den bedste kanin ret jeg har fået i København - den kan jeg klart anbefale til alle kanin spisere. Og Sebastian fik dagens ret som var andebryst med spinat og kantareller. Og han var meget imponeret over retten. Pastis er et perfekt sted at spise frokost pga. dens alsidige menu kort og deres meget varierende dags menuer. Vi vender klart tilbage.

Ingen kommentarer: